کد خبر : 19215
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

شاعر گیلانی و خوانش شعر گیلکی در پنجمین همایش جهانی شعر

شاعر گیلانی و خوانش شعر گیلکی در پنجمین همایش جهانی شعر
نظرخواه:با قرائت شعرهایم به زبان گیلکی در بین سایر زبان‌ها نشان می‌دهم که در کنار سایر زبان های زنده دنیا، زبان گیلکی هم وجود دارد

به گزارش پویشگران گیل:

پنجمین همایش جهانی شعر از سوی آکادمی بین المللی اخلاق، با حضور پیشکسوتان شعر از اقصی نقاط جهان به صورت مجازی برگزار شد.
در این نشست 45 شاعر از کشورهایی همچون؛ هند، ایران، یونان، ازبکستان، بنگلادش، نیجریه، کانادا، هلند، ایتالیا، قرقیزستان و…. شرکت داشتند.
حمیدنظرخواه شاعر گیلانی با شعرخوانی در پنجمین همایش جهانی شعر با بیان اینکه با قرائت شعرهایم به زبان گیلکی در بین سایر زبانها نشان میدهم که در کنار سایر زبان‌های زنده دنیا، زبان گیلکی هم وجود دارد،گفت: مردمی هستند که به این زبان تکلم می کنند و آثار زیادی به زبان گیلکی چاپ و نشر می‌شود.
وی هدف از خواندن اشعار به زبان گیلکی را ارج نهادن به زبان مادری و هویت فرهنگی گیلان دانست و بیان کرد: من با قرائت شعرهایم به زبان گیلکی در بین سایر زبان‌ها نشان می‌دهم که در کنار سایر زبان های زنده دنیا، زبان گیلکی هم وجود دارد و مردمی هستند که به این زبان تکلم می کنند و آثار زیادی به زبان گیلکی چاپ و نشر می‌شود.
از جمله شاعرانی که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند و شعر خواندند، عبارتند از :دکتر جفری لوت [یونان]، دکتر باسودب چاکرابورتی، دکتر بینا سینگ و حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار گیلانی از ایران بعنوان مهمان در این همایش اشعار گیلکی خود را از کتاب مجموعه هساشعر “بادگاره سری” (لالایی باد) برای حاضران در همایش قرائت کرد.
گفتنی است، دکتر جرنیل سینگ آناند شاعر و نویسنده مشهور جهانی اهل کشور هند رئیس آکادمی بین‌المللی اخلاق ریاست پنجمین همایش جهانی شعر را بر عهده داشت و این نشست با مدیریت شاعر برجسته هاریندر چیما برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.