کد خبر : 19004
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۰۳

مسئول حفاظت محیط‌ زیست خمام: تشکیل پرونده قضایی برای شهرداری خمام در پی عدم مدیریت صحیح زباله

مسئول حفاظت محیط‌ زیست خمام: تشکیل پرونده قضایی برای شهرداری خمام در پی عدم مدیریت صحیح زباله
محمدرضا روشنی: تاکنون دو اخطاریه زیست محیطی برای شهرداری خمام به جهت عدم رعایت موازین زیست محیطی صادر شده و پرونده قضایی علیه شهرداری نیز به همین منظور در دستگاه قضایی مفتوح است.

به گزارش پویشگران گیل:

محمدرضا روشنی با بیان اینکه ایستگاه موقت انتقال زباله شهرداری در روستای خواچکین واقع‌ شده که مساحت کلی آن بالغ‌ بر ۶ هزار مترمربع است، عنوان نمود: میزان حجم ورودی زباله روزانه بنابر اظهارات شهردار خمام در آخرین جلسه کارگروه مدیریت پسماند به این‌ مکان حدود ۳۰ تن است، که ۱۰ تن از این‌ مقدار را به شرکت کود آلی در رشت تحویل داده و مابقی در مکان موصوف دپو می‌‌کند.
مسئول حفاظت محیط‌ زیست خمام افزود: به‌دلیل عدم تمکین شهرداری خمام در اجرای مفاد اخطاریه‌های زیست‌محیطی، اداره حفاظت محیط‌ زیست در ۱۷ دی‌ماه سال گذشته نسبت به تشکیل پرونده قضایی علیه این‌ شهرداری اقدام و هم‌اکنون پرونده متشکله در مرجع قضایی مفتوح است.
روشنی به توصیه‌های لازم زیست‌ محیطی صادر شده در جهت رفع موانع و مشکلات زیست‌ محیطی جایگاه دپو زباله خواچکین اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: کاهش میزان حجم ورودی پسماند و تفکیک از مبدأ، دیوارچینی، متناسب‌سازی محوطه محل تجمیع، نصب دوربین مداربسته و تعبیه اتاقک نگهبانی بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با نظارت حفاظت محیط‌ زیست خمام در حال پیگیری است.
وی افزود: با توجه به دغدغه‌های ذهنی و  پیگیری‌های مستمر، از آغازین روزهای کاری فرماندار شهرستان خمام آقای «حسن آدمیت» تا به امروز دو بار از مکان مذکور به همراه مسئولین مربوطه بازدید و پایش‌های لازم را بعمل آورده و  تاکیدات لازم بر لزوم مدیریت اصولی پسماند در ایستگاه موقت زباله را داشته است.
روشنی تصریح کرد: چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی ایستگاه موقت انتقال زباله با نظارت حفاظت محیط زیست شهرستان خمام تا حصول نتیجه لازم پیگیری و توصیه های لازم در حال انجام است.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.