کد خبر : 18986
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

دکتر برادران نویری پزشک نامدار انزلی درگذشت

دکتر برادران نویری پزشک نامدار انزلی درگذشت
دکتر عبدالمطلب برادران نویری؛ پزشک خیّر انزلیچی ، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر عبدالمطلب برادران نویری که سالیان زیادی دستش شفا بخش مردم بندر انزلی بود صبح امروز پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ بر اثر بیماری درگذشت.
مطب او در خیابان ناصر خسرو(مفتح شمالی) انزلی سالیان سال  اولین جایی بود که انزلیچی‌ها برای نجات جانشان بهش پناه میبردن، او در ۵۰ سال طبابتش بارها پای پیاده بر بالین بیماران حاضر شده بدون آن که تقاضای مبلغی اضافه بر حق معاینه معمولش کرده باشد.
دکتر برادران نویری در بین مردم انزلی بسیار محبوب بود و همه به این اعتقاد داشتند که دست دکتر بسیار سبک است و بعد از ویزیت دکتر سریع درمان می‌شوند.
دکتر عبدالمطلب برادران نویری متولد ۱۳ اسفند ۱۳۲۰ در بندرانزلی است. او پس از پایان دوران دبیرستان در سال ۱۳۳۸ وارد دانشکده کشاورزی کرج شد و در همان سال موفق به ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۶ تز دکترای خود را ارایه کرد، او پس از پایان دوران خدمت نظام در استان لرستان وارد شبکه بهداری کشور شد و از سال ۱۳۴۸ معاونت مدیرکل بهداری استان بوشهر را عهده‌دار و تا سال ۱۳۵۸ مشغول خدمتگزاری به مردم این خطه بود. پس از آن به بندرانزلی بازگشت و در مهرماه ۱۳۶۳ مطب خود را افتتاح کرد.

 

منبع: سرتوک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.