کد خبر : 18833
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش:راه‌اندازی تصفیه‌خانه تالش ۲۰ سال است که اجرایی نشده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش:راه‌اندازی تصفیه‌خانه تالش ۲۰ سال است که اجرایی نشده است
رستمی: نبود سیستم فاضلاب‌ در شهر تالش و ورود فاضلاب خانگی به معابر، رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی بزرگ‌ترین مشکل سلامت شهرستان است.

به گزارش پویشگران گیل:

سعید رستمی گفت: با توجه به دارا بودن سیستم فاضلاب از استانداردهای شهری دنیا نبود این سیستم در تالش سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: به دلیل نبود سیستم یکپارچه فاضلاب شهری و با افزایش شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی در تالش توسط انبوه‌سازان مسکن، سازندگان ساختمان‌های چند طبقه اقدام به حفر چاه فاضلاب می‌کنند که موجب آلوده شدن آب‌های زیرزمینی و سرریز آب فاضلاب خانگی به نهرهای معابر این شهر شده است.
رستمی ادامه داد: موضوع رها شدن آب فاضلاب خانگی در معابر همزمان با فصل بهار و تابستان به دلیل شرایط گرمای هوا وضعیت نامطلوب‌تری به خود می‌گیرد تا جایی که پرونده‌ها و شکایت‌های متعددی در این خصوص ثبت شده است.
رستمی با اشاره به اینکه آلودگی آب منبع بسیاری از بیماری‌ها بوده که با سلامت شهروندان سروکار دارد، تصریح کرد: راه اندازی تصفیه‌خانه تالش ۲۰ سال است که هنوز اجرایی نشده و سیستم فاضلاب‌کشی در تمام نقاط شهری انجام نشده است که در صورت اتمام این پروژه شاهد برطرف شدن این مشکل در شهرستان خواهیم بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان در پایان خواستار حل این مشکل و راه اندازه‌ای پروژه تصفیه خانه و سیستم فاضلاب شهری تالش در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.