کد خبر : 18607
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

بخش دولتی گیلان صاحب نخستین سی‌تی آنژیوگرافی شد

بخش دولتی گیلان صاحب نخستین سی‌تی آنژیوگرافی شد
نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت وارد شد تا نظام سلامت گیلان در بخش دولتی به عدالت نزدیک‌تر شود.

به گزارش پویشگران گیل:

نخستین سی تی آنژیوگرافی دولتی استان گیلان پس از ماه‌ها تلاش و انتظار، وارد مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت شد.
سی تی آنژیوگرافی، دستگاهی برای دیدن و تصویربرداری از عروق بدن است که با بهره‌گیری از تصاویر و تفسیر آن می‌توان بیماری‌های قلب و عروق از قبیل انسداد رگ یا پارگی آن‌ها را مشاهده کرد.
یش از ورود سی تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت، تنها یک بیمارستان خصوصی در مرکز استان دستگاه مشابه آن را داشت و ناچارا بیماران باید برای گرفتن این خدمت به بخش خصوصی مراجعه می‌کردند.
دکتر محمدتقی آشوبی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه دستگاه سی تی آنژیوگرافی بارگیری شده در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت ۱۲۸ اسلایس بوده، اظهار کرد: استقرار این دستگاه در بخش دولتی درمان یکی از آرزوهای دیرینه اعضای هیئت‌علمی و مردم استان گیلان بود.
وی با اشاره به آماده‌سازی محل استقرار دستگاه سی تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت، افزود: به‌زودی این دستگاه در مرکز تخصصی و فوق تخصص قلب دکتر حشمت رشت نصب و راه‌اندازی می‌شود.
اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی ۱۲۸ اسلایس پیشرفته مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت با کاربری آنژیوگرافی غیرتهاجمی عروق کرونر قلبی جهت تشخیص بیماری‌های عروقی است.
سی تی آنژیو قلب، شیوه‌ای مفید جهت تشخیص ناهنجاری‌های ساختاری قلب و همچنین بیماری شریانی و وریدی است که با کمترین خطر، عروق قلبی بررسی می‌شوند و در صورت وجود و یا احتمال گرفتگی عروق اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گیرد.
ورود و بارگیری دستگاه سی تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت در راستای جذب تجهیزاتی نظیر MRI‌ها و CT اسکن‌ها در بخش دولتی استان گیلان به‌ویژه در مناطق محروم و قطب‌های شرق و غرب استان گیلان، نویدبخش عدالت و توزیع متوازن تجهیزاتی درمانی است.
نصب و راه‌اندازی سی تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت، گامی بلند و مؤثر در تقویت بخش دولتی درمان در استان گیلان به‌حساب می‌آید و یقیناً زمان انتظار بیمار در صف دریافت این خدمات را کوتاه و از تحمیل هزینه‌های گزاف نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.