کد خبر : 18563
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

جبار کوچکی نژاد:شهر رشت به توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی برای رفع دغدغه‌های فراوان اهالی فرهنگ نیاز دارد

جبار کوچکی نژاد:شهر رشت به توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی برای رفع دغدغه‌های فراوان اهالی فرهنگ نیاز دارد
جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن بازدید از روند تکمیل کتابخانه مرکزی رشت در جریان فعالیت های آتی این مرکز بزرگ فرهنگی قرار گرفت.

به گزارش پویشگران گیل:
روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن گفتگو با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از این مرکز بزرگ فرهنگی در شهر رشت بازدید کرد.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس در جریان این بازدید که به مدت 2 ساعت به طول انجامید، با اشاره به نیاز شهر رشت به توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی برای رفع دغدغه های فراوان اهالی فرهنگ و ادب و دوستداران مطالعه و نیز علاقمندان پرشمار مطالعه در این شهرستان بر ضرورت تعیین تکلیف این پروژه مهم فرهنگی تاکید کرد.
جبار کوچکی نژاد همچنین با ارزیابی مثبت از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان در پیگیری بی‌وقفه وضعیت این کتابخانه از سوی مسئولین استانی و کشوری، تهیه امکانات لازم و تجهیزات مورد نیاز پیش از تکمیل و تحویل پروژه به این مجموعه را اقدامی ارزشمند توصیف کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این بازدید با ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت این کتابخانه عمومی بزرگ شمال کشور، از پیشرفت 95 درصدی آن خبر داد و بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت را تامین کننده اقشار و گروه های مختلف مردم با ارائه بیش از 50 خدمت کتابخانه ای متنوع در این مرکز عنوان کرد.
یاسر تقوی همچنین اظهار امیدواری نمود:با حضور و بازدید نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از کتابخانه مرکزی رشت روند تکمیل و بهره برداری از این کتابخانه سرعت یافته و مردم از مزیتهای فراوان آن بهره مند شوند.
کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با پیشرفت95 درصدی، با اسکلت بتنی در 6 طبقه با مساحت 8هزار و 153مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، ساختکده، اتاق علم، بخش ویژه سالمندان، بخش مطالعه اختصاصی، بخش پژوهشگران، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش نشریات، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب، بخش ویژه پایگاه های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه می باشد که از عملیات کلنگ زنی آن در سال 1383 تاکنون در حال احداث و تکمیل می‌باشد.

منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.