کد خبر : 18409
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

در آستانه هفته کتاب؛مرحله اول نخستین مسابقه مشاعره کتابخانه‌های عمومی گیلان برگزار شد

در آستانه هفته کتاب؛مرحله اول نخستین مسابقه مشاعره کتابخانه‌های عمومی گیلان برگزار شد
مرحله اول نخستین دوره مسابقه مشاعره ترنم باران در بخش شعرای بزرگسال استان گیلان با حضور ۱۲ شاعر و تقدیر از مرضیه شمسی پرشکوه، شاعر و کتابدار کتابخانه عمومی کودکان باران رشت برگزار شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مراسم افتتاحیه ویژه برنامه ترنم باران و نخستین محفل مشاعره اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با همکاری مشترک محفل ادبی دکتر معین کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، اداره کل آموزش و پرورش استان؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ مرتضی ذوقی،رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان؛ فرزاد خوشه چین، شاعر برجسته گیلانی، محقق و پژوهشگر فرهنگ و ادبیات گیلان؛ بهرام مژدهی، دبیر محفل ادبی دکتر معین، جمعی از شعرای برجسته استان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این نشست فرهنگی که در آستانه فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد با خوانش شعر زیر در وصف مظلومیت مردم غزه و فلصطین بار دیگر جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

دریغ چه از دست من برامده است                          مرا به غزه ببر طاققم سرامده است

هنوز داغ خبرهای پیش از این تازه است                  خبر رسید خبرهای دیگر آمده است

یاسر تقوی با اظهار خرسندی از برگزاری این محفل شعرخوانی و مسابقه مشاعره میان شعرای برجسته گیلان به عنوان نخستین برنامه شاخص هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پیوند میان کتاب و شعر را طلیعه مبارکی در حوزه فرهنگ استان گیلان توصیف کرد.
تقوی با بیان اینکه توجه به موضوع شعر و دغدغه‌های شعرا از تکالیف مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان است، موضوع شعر و توجه به عرصه ادبیات را از برنامه های مهم این مجموعه با تشکیل محفل ادبی دکتر معین عنوان کرد.
وی همچنین نسبت به تداوم برنامه های فرهنگی با محوریت شعرخوانی و مسابقات مشاعره اظهار امیدواری کرد و از حمایت همه جانبه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از این برنامه های خبرداد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در پایان از دستگاه‌های همراه در برگزاری این محفل فرهنگی قدردانی کرد.
در این محفل شعرخوانی همچنین جواد پیشنماز،مرضیه شمسی پرشکوه،مریم پیله ور،مهدی حقگو، فرناز طایفه،فاطمه رابونیک، زینب امینی، فرزانه صمیمی، زهرا غلامی، هاجر خسروی، مائده پولادوند و جواد جعفرنیا بعنوان 12 شاعر برجسته گیلان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان جواد پیشنماز، مرضیه شمسی پرشکوه و مریم پیله ور 3 شاعر با بیشترین اطلاعات شعرخوانی برگزیده این دوره محفل مشاعره ترنم باران شدند.
مرضیه شمسی پرشکوه کتابدار کتابخانه عمومی کودکان باران رشت و از شعرای گیلانی است که کتاب شعر (دوشنبه اول اردیبهشت) از آثار این کتابدار است. همچنین جواد پیشنماز و مریم پیله ور نیز از شعرای جوان و برجسته گیلان و عضو محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هستند.
مرحله دوم محفل مشاعره ترنم باران روز پنجشنبه (25 آبان) با رقابت میان دانش آموزان مدارس استان گیلان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.