کد خبر : 18075
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان:کتابخانه مرکزی رشت یکی از گزینه‌های مستعد برای نیازهای مطالعاتی پژوهشگران است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان:کتابخانه مرکزی رشت یکی از گزینه‌های مستعد برای نیازهای مطالعاتی پژوهشگران است
تاکید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه ویژه بررسی آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی رشت بر حل مشکلات برجای مانده در مسیر بهره برداری کامل این مرکز فرهنگی.

به گزارش پویشگران گیل:

نشست ویژه بررسی آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با حضور موسی فکور پاشاکی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار؛ خاور، مدیرکل دفتر فنی استانداری؛ یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ سیدحسین رضویان، رئیس کمیسیون توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت؛ نادر حسینی و هادی رمضانی از اعضای شورای اسلامی این شهر؛ محمدرضا فلاحتگر، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان؛ محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان؛ محمود امیری، مدیر امور آبفای رشت؛مدیرکل عمرانی استانداری، مشاورین پروژه، نماینده پیمانکار، معاونین و نمایندگان دستگاه‌ها در محل پروژه کتابخانه مرکزی رشت برگزار شد.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه ویژه که پس از نشست اولیه بررسی موضوع در روز گذشته و به میزبانی وی در استانداری برگزار شد،با تسلیت حادثه تلخ آتش سوزی کمپ مددجویان در شهر لنگرود و نیز فجایع خونبار غزه و نیز محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع کتاب و کتابخوانی و نیز تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی در اقصی نقاط استان گیلان را برای ترویج فرهنگی مطالعه اثربخش توصیف کرد.
موسی فکور با بیان اینکه مردم استان گیلان بویژه شهر رشت از کمبود سرانه مطالعه رنج می‌برند،کتابخانه مرکزی رشت را یکی از گزینه‌های مستعد برای رفع بخش بزرگی از این نیازهای مطالعاتی پژوهشگران، اهالی اندیشه و علاقمندان بیشمار کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
فکور با اذعان به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف دخیل در امر احداث و پیگیری پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت، بر ضرورت هم افزایی بیشتر در این خصوص تاکید و حل مشکلات برای مانده در مسیر بهره برداری کامل این مرکز بزرگ فرهنگی را از مهمترین اولویت‌های فرهنگی در استان برشمرد.
وی همچنین با بیان اینکه کلیه نیازها و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز کامل پروژه کتابخانه مرکزی رشت باید تا سفر آتی ریاست محترم جمهور و هیات همراه احصا و در اختیار مراجع زیربط قرار گیرد بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌ها در این خصوص تاکید کرد.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد سفر آتی هیات دولت به استان گیلان دارای برکات فراوانی برای جامعه فرهنگی استان گیلان باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیزر در این جلسه ویژه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه مرکزی رشت، به تجربه افتتاح کتابخانه عمومی شهر خرم آباد استان لرستان و استقبال کم نظیر مردم از این کتابخانه و تشکیل صفوف طولانی برای عضویت در این مرکز بزرگ فرهنگی اشاره کرد و با مقایسه ظرفیت‌های موجود در کتابخانه مرکزی رشت با دیگر مراکز در استان‌های مختلف، کارکردهای متنوع کتابخانه مرکزی رشت را معرفی کرد.
یاسر تقوی همچنین با بیان اینکه برای بهره برداری کامل این پروژه عام المنفعه می‌بایست تمام ظرفیت‌های استان برای رفع نیازهای مردم در حوزه مطالعاتی بسیج شوند، بر ضرورت تامین اعتبارات لازم، همکاری دستگاه‌های مختلف نظیر آب و برق منطقه ای، مخابرات استان، شهرداری و راه و شهرسازی با مدیریت و هدایت مسئولیت ارشد استانی تاکید و از آمادگی مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تجهیز کتابخانه بلافاصله پس از تحویل کامل آن به نهاد خبر داد.
محمدرضا فلاحتگر، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در ادامه این نشست در گزارشی به لزوم اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای ادامه روند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت اشاره کرد و از آمادگی مجموعه خود برای تحویل این مرکز به کتابخانه‌های عمومی استان خبرداد.
سیدحسین رضویان، رئیس کمیسیون توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این نشست، کتابخانه مرکزی رشت را نماد فرهنگی شهر رشت توصیف و حل موضوع و مشکلات در مسیر تکمیل کتابخانه را از وظایف مدیریت شهری و شورای اسلامی رشت عنوان کرد.
در ادامه این نشست محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان و محمود امیری، مدیر امور آبفای رشت در خصوص نحوه مدیریت اختصاص انرژی‌های مورد نیاز برای این مرکز فرهنگی مطالبی بیان کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.