کد خبر : 17856
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان: اجرایی نمودن ساز و کارهای فعال شدن هیئت‌های مذهبی در مدارس،رصد فعالیت‌های نمازیاران، اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی دارالقرآن‌ها

معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان: اجرایی نمودن ساز و کارهای فعال شدن هیئت‌های مذهبی در مدارس،رصد فعالیت‌های نمازیاران، اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی دارالقرآن‌ها
پیراولیاء:یکی از مشکلات عمده دارالقرآن‌ها کمبود نیروی متخصص قرآنی در این مراکز است.

به گزارش پویشگران گیل:
حسن پیراولیا با اشاره به میزبانی گیلان در دوره توانمندسازی روسا،کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش کشور گفت: در این دوره مباحث متنوعی مطرح شد که پس از بررسی‌های تخصصی در کارگروه های مختلف راهبردهای قرآنی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو تعیین شد.
وی با بیان فعالیت «نمازیاران» در مدارس خاطرنشان نمود: اولیای فرهیخته ای که توسط مدیر مدرسه به عنوان نمازیار تعریف شده اند؛می‌توانند با وارد کردن کدملی در سامانه جامع پرورشی (نورینو) به عنوان نمازیار،فایل‌های صحیح خوانی نماز دانش آموزان مدرسه محل تحصیل فرزندشان را مشاهده و نسبت به بررسی ارزیابی فایل ها اقدام کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح کیفی دارالقرآن‌ها اظهار داشت: دارالقرآن‌های کشور بنا به عملکردشان در طول سال تحصیلی،ثبت اطلاعات در سامانه نورینو، تشکیل کلاس‌های دارالقرآن،حضور گسترده دانش آموزان در مسابقات و تعداد ساعاتی که مربی تخصصی قرآنی دارند، رتبه‌بندی می‌شوند.
پیراولیا افزود:یکی از مشکلات عمده دارالقرآن‌ها کمبود نیروی متخصص قرآنی در این مراکز است و در این دوره توانمندسازی مقرر شد با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان آموزش و پرورش و موسسات قرآنی،دارالقرآن‌های گروه ج از جهت رفع کمبود نیروی تخصصی ارتقا پیدا کنند.
وی با بیان اجرای طرح سه میم (مسجد،مدرسه و منزل) در معاونت پرورشی خاطرنشان کرد: براساس این طرح مدارسی که در جوار مسجد قرار دارند دانش آموزان برای اقامه نماز به مسجد،هدایت می‌شوند که در این دوره توانمندسازی مصوب شده که جلسات مستمر با حضور مدیران مدرسه و هیأت امنای مساجد جوار برای اقامه نماز انجام شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان پرهیز از ایجاد فضای رقابت منفی در مدارس، برگزاری جلسات توجیهی مشترک مدیران مدارس و دانش آموزان مسئول هیأت،معرفی چهره‌های برتر قرآنی جهت ارائه به برنامه تلویزیونی محفل، ثبت مشخصات مبلّغان بعد از دریافت استعلام در سامانه نورینو توسط کارشناسان مناطق و استان‌ها  از مهم‌ترین رویکردها و تصمیمات نشست چندروزه بوده است.
پنجمین دوره توانمند سازی روسای ادارات قرآن،کارشناسان مسئول و کارشناسان ادارات کل و شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان به میزبانی استان گیلان در اردوگاه کشوری میزرا کوچک خان رامسر برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.