کد خبر : 17644
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

حضور کارکنان کانون گیلان در دوره آموزش ایمنی و اطفای حریق

حضور کارکنان کانون گیلان در دوره آموزش ایمنی و اطفای حریق
راهکارهای ایمن‌سازی منازل مسکونی و ساختمان‌های دولتی در دوره آموزشی پدافندغیرعامل بیان شد.

به گزارش پویشگران گیل:
هم‌زمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل همکاران ستادی و کارکنان خدمات مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در دوره آموزش ایمنی و اطفای حریق شرکت‌ نمودند.
این دوره آموزشی هم‌زمان با چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل(پدافند شهری،شهروند آماده، شهر ایمن) بمنظور ارتقای سطح‌آگاهی‌های شرکت‌کنندگان در زمینه چگونگی مقابله با عوامل خطرآفرین و ارایه راهکارهایی در جهت خودمراقبتی و اطفای حریق برگزار شد.
ریاست ایستگاه شماره ۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت که محل برگزاری این دوره آموزشی بود، در آغاز این کارگاه آموزشی، به اهمیت رعایت مسایل‌ ایمنی و لزوم بهره‌گیری از ابزار مناسب برای مقابله با عوامل خطرآفرین‌ پرداخت و درباره راهکارهای ایمن‌سازی منازل مسکونی و ساختمان‌های دولتی برای شرکت‌کنندگان صحبت‌ نمود.
وی همچنین از سیم‌کشی و مبدل‌های برق به عنوان عوامل خطرزا نام‌ برد و بر ضرورت بهره‌گیری از ملزومات استاندارد و استفاده از افراد متخصص در این زمینه تاکید داشت.
براساس این‌گزارش، آشنایی با امکانات اطفای حریق و انجام امور عملی برای مهار آتش، از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی به‌شمار می‌رفت.
هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال۱۴۰۲ با شعار  «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید – پدافند غیرعامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی» از سوم لغایت۱۰ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
«پدافند سایبری،مصون‌سازی زیر ساختی‌ها در جنگ زیرساختی»، «پدافند زیستی،تاب‌آوری ملی در برابر تهدیدات زیستی»،«پدافند شناختی، صیانت از دارایی‌های نرم»، «پدافند شهری، شهروند آماده، شهر ایمن»، «پدافند کالبدی، حفاظت از زیر ساخت‌ها»، «پدافند غیرعامل، دفاع همه جانبه و هم افزا در برابر جنگ ترکیبی»، «پدافند غیر عامل، دفاع نوین در برابر تهدیدات نوظهور»، «رصدخانه علم و فناوری پدافند غیرعامل، تهدیدها و مخاطره‌های ناشی از فناوری‌های نوین»، عناوین روزهای هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۲ محسوب‌ می‌شود.

 

منبع: روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.