کد خبر : 17504
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۰۶

پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی رشد فراخوان شد

پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی رشد فراخوان شد
دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، فراخوان پنجاه و سومین دوره این جشنواره را منتشر کرد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود تا ۲۴ آبان ماه فرصت دارند.

به گزارش پویشگران گیل:
فراخوان دریافت آثار پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد منتشر شد. در این دوره از جشنواره، آثار فیلمسازان داخلی و خارجی با نگاه برخورداری از برجستگي‌هاي زبان هنري، جذابيت ذاتي و تأثیر عميق عاطفي و تأثیر شگرف آن بر ارتقای روحيه كنجكاوي، پرسشگري و اشتياق به درك خويش و جهانِ پيرامون، به رقابت خواهند پرداخت
.
شورای سیاستگذاری جشنواره پنجاه و سوم با تأکید بر توجه ویژه به مدرسه و فرایندهای آموزشی و تربیتی آن، به‌عنوان نهاد مهم تمدن‌ساز و تربیت‌کننده نسل آینده برای حل مسائل کشور، «شناسايي و معرفي برترين توليدات علمي، آموزشي و تربيتي در عرصه فيلم و سينما»، «كمك به ايجاد زمينه و بستري به‌منظور هدايت اين توليدات در سطوح ملي و بين‌المللي»، «پشتيباني از عرصه تعليم و تربيت ديني و اخلاقي فضيلت‌محور»، «پشتيباني هنري و تربيتي از جريان رسمي تربيت و يادگيري»، «ايجاد زمينه و بستري بر پايه عدالت‌ براي رشد و بالندگي ظرفيت هنري‌تربيتي معلمان و دانش‌آموزان فيلم‌ساز» و «گسترش نوآوري و خلاقيت و ارتقاي سطح كيفي فيلم‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي» را به عنوان اهداف اساسی این دوره از جشنواره اعلام کرده است.
در فراخوان این دوره از جشنواره «اهداف عملیاتی و راهکارهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، به عنوان منبع الهام بخش مناسبی برای دست‌یابی فیلم‌سازان علاقه‌مند جهت حضور در این رویداد بین‌المللی، به ایده‌های ناب، جذاب و بدیع معرفی شده است.
بخش‌های پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سه بخش بین‌الملل، معلمان فیلم‌ساز و دانش‌آموزان فیلم‌ساز برگزار خواهد شد.
در این دوره چهار جایزه ویژه به آثاری در موضوعات «مدرسه؛ مبدأ پيشرفت تمدن‌ساز ايراني ـ اسلامي و الهام‌بخش براي جهان»، «نشان ویژه معلم»، «نشان ویژه ایثار و ازخودگذشتگی» اهدا خواهد شد.
دبيرخانه جشنواره در هر دوره‌، شخصيت يا مصداق خاصی را به‌عنوان نماد «نشان ويژه ایثار و از خودگذشتگی» انتخاب مي‌كند. در پنجاه‌وسومین دوره جشنواره فیلم رشد نشان ويژه ايثار و از خودگذشتگي به آثاري اختصاص خواهد داشت كه به دفاع از مردم و كودكان مظلوم فلسطين پرداخته است.
جوایز نهادها و دستگاه‌های کشور در بخش حامیان این دوره از جشنواره نیز به پنج محور «خانواده و جوانی جمعیت»، «فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون»، «پیوند نماز، مسجد و مدرسه»، «آسیب‌های اجتماعی با رویکرد صیانت از حقوق کودک» و «آسیب‌های فضای مجازی» اختصاص خواهد داشت.
قالب‌های این دوره از جشنواره، شامل فيلم‌هاي كوتاه و بلند با محوریت داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم‌نامه می‌باشد.
بر اساس اعلام دبیرخانه پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، آخرین مهلت ارسال آثار ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و بارگذاري آثار می‌توانند به نشاني الكترونيكي http://eff.roshd.ir/  مراجعه نمایند.
پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین برگزار خواهد شد و پس از آن آثار برگزیده در سراسر کشور برای مدارس به اکران در خواهد آمد.

منبع: نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.