کد خبر : 16703
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:یکی از اولویت‌ها سرانجام رساندن مطالعات بافت‌های مختلف تاریخی است

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:یکی از اولویت‌ها سرانجام رساندن مطالعات بافت‌های مختلف تاریخی است
جهانی:چگونگی مراقبت از بافت‌های تاریخی مرتفع خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با حضور مدیرکل میرا‌ث فرهنگی؛شهردار لاهیجان، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی،رییس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و تنی چند از کارشناسان، جلسه مشترک مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در دفتر شهردار برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به مذاکرات صورت پذیرفته گفت: ضرورت ساماندهی تعیین تکلیف نهایی،تصویب و ابلاغ ضوابط بافت تاریخی لاهیجان،برگزاری جشنواره فرآوری چای،مشارکت در مرمت و بازسازی بنای تاریخی محصصی و تبدیل آن به موزه، تخصیص اعتبار به منظور مرمت بناهای تاریخی و رفع خطر اضطراری آن، از جمله مباحث مطروحه در جلسه مذکور بوده که لازم است با پی گیری مصوبات، ساماندهی بافت و بناهای تاریخی شتاب گیرد.
جهانی با اشاره بر اصل تعامل و همکاری بین دستگاه‌های مرتبط ذیربط اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اداره‌کل به سرانجام رساندن مطالعات بافت‌های مختلف تاریخی است که با انجام آن بسیاری از چالش‌های حوزه ساخت و سازها و همچنین چگونگی مراقبت از بافت‌های تاریخی مرتفع خواهد شد.
وی ابراز امیدواری نمود با مشارکت و حمایت‌های همه دستگاه‌ها و به ویژه شهرداران در بازه زمانی شش ماهه، بتوان نسبت به تصویب و ابلاغ ضوابط بافت‌ها اهتمام لازم را بعمل آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.