کد خبر : 16588
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

همکاری مدیریت شهری رشت با پست در راستای تسریع در ارائه خدمات به شهروندان

همکاری مدیریت شهری رشت با پست در راستای تسریع در ارائه خدمات به شهروندان
لیائی:در برخی از کشورهای توسعه یافته پست بخشی از حوزه مدیریت شهری است.

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در این دیدار با تبریک هفته پُست اظهار کرد: مدیرعامل پست گیلان الحق والانصاف جزو مدیران خلاق و خدمتگزار است و با حضور وی در این جایگاه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار پُست در زندگی روزمره مردم افزود: پُست در دوران دفاع مقدس نیز حضور تاثیرگذاری داشت و بسیاری از مرسولات که برای منتقل شدن به واسطه شرایط جنگی با مشکلاتی مواجه بودند از طریق ماموران خدوم پُست به دست رزمندگان می رسید و حتی نامه هایی که توسط رزمندگان و خانواده های آنان به منطقه جنگی و بالعکس ارسال می شد به همت نیروهای پرتلاش پُست به دست افراد می رسید.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، پُست در زندگی روزمره مردم نقش بسیار اساسی ایفا می‌کند،تصریح کرد: معتقدم می توانیم از ظرفیت‌های پُست برای آشناسازی شهروندان با حقوق شهروندی و همچنین ارائه آموزش‌هایی در راستای فرهنگ سازی پیرامون برخی از موضوعات از جمله تفکیک زباله از مبدا استفاده کنیم.
کارگرنیا با اشاره به اینکه عدم آشنایی برخی از شهروندان با موضوع حقوق شهروندی به بروز برخی از اختلافات منجر می شود ،بیان کرد: یکی از این موضوعات فرهنگ آپارتمان نشینی است و متاسفانه گاها شاهد هستیم به واسطه برخی از مباحث از جمله جای پارک در آپارتمان ها درگیری های شدیدی رخ می دهد که یقینا با آشناسازی شهروندان نسبت به حقوقشان و همچنین ارائه آموزش های لازم به منظور رعایت حقوق دیگران بسیاری از این مشکلات مرتفع می شود و این مهم از طریق خدمات پُست امکان‌پذیر است.
شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز بهره گیری از ظرفیت فراوان پُست به خوبی در بین مردم نهادینه نشده است اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان نیازهای متعدد روزانه مردم از طریق پُست انجام می شود.
رحیم شوقی با بیان اینکه امروزه بخش عظیمی از خریدهای مردم از طریق خدمات الکترونیک امکان‌پذیر شده است افزود: در گذشته حتی برای پرداخت یک فیش آب و برق ناچار به طی مسافت و به واقع مسافرت درون شهری بودند اما امروزه از طریق خدمات الکترونیک این مهم امکان‌پذیر است و یقینا تمامی این اتفاقات با خلاقیت اداره پُست رقم خورده است.
وی با تاکید به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت با پُست همراه است افزود: مدیر عامل پُست گیلان از مدیران محبوب و محجوب استان است و مجموعه مدیریت شهری رشت در اجرای طرح های پست با هدف تسریع در ارائه خدمات به شهروندان همکاری می‌کند.
مدیرعامل پُست کشور نیز در دیدار با شهردار و رئیس شورای رشت با قدردانی از تعاملات مجموعه مدیریت شهری با پُست اظهار کرد:در برخی از کشورهای توسعه یافته پست بخشی از حوزه مدیریت شهری است.
محمود لیائی با بیان اینکه ما معتقدیم که شهروندان در کنار نیازهایی همچون آب و برق و … به خدمات پست نیز نیاز دارند افزود: معتقدیم توجه به مقوله پست موجب توسعه یافتگی می شود.مدیر عامل پُست کشور با تاکید به اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته به نقش و استفاده مکرر از خدمات پُست اصرار دارند تصریح کرد: شعار اصلی ما این است که باید خدمات را به حدی برسانیم که به
جای مراجعه مردم به پُست، پُست بابت موضوعات مختلف به مردم مراجعه کند و این امر کاهش هزینه انتقال و همچنین رفع مشکلاتی همچون ترافیک را به همراه دارد‌.
وی با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید میرزا کوچک جنگلی افزود: یکی از دلایل حضور در استان انجام این مهم بود و انتظار داریم در پایانه های مسافربری دفاتر پستی راه اندازی و به مسافرین و همچنین شهروندان خدمات ارائه کند و این موضوع در شهر مشهد اجرایی و جزو تجارب خوب محسوب می شود.
لیائی به نصب تابلوهای متعدد بر درب منازل مردم اشاره کرد و گفت: گاهی تعدد این تابلوها درب منازل را به تابلو اعلانات شبیه می کند و معتقدم باید این تابلوها تجمیع شوند و ان شاالله با پلاک کوبی هوشمند این مشکل برطرف می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.