کد خبر : 16562
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان :نگاه ویژه کانون به کودکان مناطق کم‌برخوردار

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان :نگاه ویژه کانون به کودکان مناطق کم‌برخوردار
ظرفیت‌های گسترده کانون و بهره‌گیری این مجموعه از تمامی فرصت‌ها برای فرهنگ‌سازی در بین کودکان و نوجوانان.

به گزارش پویشگران گیل:
به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره کل کانون استان گیلان،طرح هر کلاس یک کتابخانه در پسیخان رشت هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای طرح هر کلاس، یک کتابخانه کلیدخورد.
نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان مدارس روستایی و کم‌برخوردار شهری نیز در اولویت‌قرارداشت و در همین راستا، مدیرکل،کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان مدرسه آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای روستای پسیخان شهرستان‌رشت را نقطه آغاز امداد فرهنگی قرار دادند.
این آیین با اجرای فعالیت‌های متنوع مربیان مراکز ثابت، سیار شهری و کتابخانه پستی رشت آغاز شد و در این میان، کودکان دانش‌آموز در کارگاه آموزش کاردستی شرکت‌ کردند.
اجرای قصه‌گویی با محوریت سردار شهید،حاج‌قاسم سلیمانی، معرفی کتاب و برگزاری مسابقه حضوری، از جمله برنامه‌های شاد و هدفمند مربیان کانون در این روز به‌شمار می‌رفت.
این آیین که با همراهی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ شهر رشت و مدیر مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای روستای پسیخان صورت‌ گرفت، راه‌اندازی، کتابخانه یک کلاس این مدرسه با ۵۰ جلد از کتاب‌های اهدایی کانون استان گیلان بود.
این‌کتاب‌ها که با موضوع‌های متنوع و متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان این کلاس انتخاب‌ شد، از سوی مدیرکل کانون استان گیلان به‌عنوان منابع مطالعاتی مفید در اختیار آینده‌سازان قرار گرفت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم در این آیین با ابراز خرسندی از غنی‌سازی کتابخانه مدرسه و فراهم‌ساری فرصت‌های مطالعاتی برای آینده‌سازان، از اولویت‌های این نهاد در جهت بسط و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی سخن‌گ فت.
سیدجلیل میرعظیمی از کتاب به‌عنوان بن‌مایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون یاد نمود و با اشاره به کتابخانه‌های این‌مجموعه اظهار داشت: رسالت مربیان کانون پرورش فکری  تربیت نسلی کتاب‌خوان و علاقه‌مند به کتاب،با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و منابع مطالعاتی مناسب است.
او هم‌چنین، از اولویت‌های کانون در تعامل با دیگر مجموعه‌های فرهنگی، به ویژه آموزش و پرورش سخن‌ به‌ میان‌ آورد و اهدای کتاب و راه‌اندازی کتاب‌خانه در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای روستای پسیخان را گامی در همین راستا عنوان‌ کرد.
اشاره به ظرفیت‌های گسترده کانون و بهره‌گیری این مجموعه از تمامی فرصت‌ها برای فرهنگ‌سازی، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌ شد.
وی برهمین اساس نیز از تولید پویانمایی سینمایی بچه‌زرنگ با محور موضوعی قهرمان‌پروری و محیط‌زیست صحبت‌ کرد و استقبال گسترده مخاطبان از این پویانمایی را بیانگر توفیق کانون در این زمینه دانست.
برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون و نقش آن در صیانت از فرهنگ ایرانی‌ اسلامی و معرفی الگوهای موفق و برجسته به جامعه، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میرعظیمی به آن پرداخته‌ شد.
این مدیرفرهنگی در پایان با مخاطب‌ قراردادن کودکان و آینده‌ساز توصیف‌ کردن آنان افزود: آینده ایران اسلامی در دستان شماست و از این رو لازم است با تحصیل علم، مطالعه و دانش‌اندوزی، نقش تاثیرگذاری در فرداهای کشور داشته‌ باشید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.