کد خبر : 16329
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان نمایانگر تنوع اکوسیستمی در حیات وحش است

موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان نمایانگر تنوع اکوسیستمی در حیات وحش است
مهندس پورمجیب:نقش موزه های تاریخ طبیعی در اشاعه دانش و فرهنگ زیست محیطی در جامعه امروزه بسیار موثر می باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان از جمله مکانهای فرهنگی ،اجتماعی ،آموزشی،تحقیقاتی و نمایشگاهی است که می تواند علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم های مختلف گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه ارزش های حفاظت و حمایت از تنوع زیستی را به اقشار مختلف جامعه بیاموزد. نقش موزه های تاریخ طبیعی در اشاعه دانش و فرهنگ زیست محیطی در جامعه امروزه بسیار موثر می باشد.
موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان با زیر بنای 440 مترمربع در سال 1375 که نمایانگر تنوع اکوسیستمی در حیات وحش می باشد طراحی گردیده است.
مهندس ابراهیم پورمجیب مسئول موزه در خصوص نمونه های تاکسیدرمی شده موجود در این موزه گفت :مهمترین قسمت موزه گونه های جانوری و گیاهی می باشد. حدود هزار نمونه تاکسیدرمی شامل 225 نمونه پرنده ، 52 نمونه پستاندار ، 69نمونه خزنده دوزیست و ماهی ، 27 نمونه سنگ و کانی ، 239 نمونه انواع صدف ها ، 265 نمونه حشره و نمونه های زیادی از بیوپلاست گیاهان و بذر گیاهان  و اسکلت پستانداران ،پرندگان و ماهیان می باشد.
وی افزود :این موزه دارای چهار دستگاه الکترونیکی به همراه نرم افزار آموزشی جهت آموزش دادن کلیه رده های سنی از کودکان تا دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد.و همچنین در مورد تنوع نمونه های این موزه اظهار داشت: 90% نمونه های موجود در موزه بومی استان گیلان می باشد و بقیه نمونه ها غیربومی بوده  که جهت بالابردن سطع اطلاعات بازیدکنندگان از تنوع زیستی کشور در موزه نگهداری می شود.
مهندس پورمجیب راجع به بازدید کنندگان موزه که اکثرا” گروه سنی کودک و نوجوان و گاها” دانشجو میباشد، گفت:اکثر بازدیدکنندگان ما را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند ،حتی از مهد کودک هم بازدید کننده داریم ، که طی تفاهم نامه با آموزش پرورش استفاده از این موزه برای دانش آموزان رایگان می باشد.
وی در پایان اظهار داشت :موزه برای عموم آزاد است و می توانند جهت بازدید و آشنایی تنوع زیستی استان گیلان هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 13 مراجعه کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.