کد خبر : 16088
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۱

مشاور وزیر آموزش و پرورش: وفاق و انسجام مهم‌ترین شاخصه حکمرانی تربیتی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش: وفاق و انسجام مهم‌ترین شاخصه حکمرانی تربیتی است
سیدبابک هاشمی نکو:وفاق،شفافیت، بهره وری،محرومیت زدایی، عدالت آموزشی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری از مهم ترین شاخصه های تربیتی در آموزش و پرورش است.

به گزارش پویشگران گیل :  
سیدبابک هاشمی نکو در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان با اشاره به گستردگی فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: وجود بیش از ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش و فعالیت بیش از یک میلیون فرهنگی حاکی از سرمایه گران‌بهایی است که در سایه همگرایی و وفاق اهداف آموزش و پرورش محقق می‌شود.
وی شفافیت در تصمیم گیری های آموزش و پرورش رابسیار مهم دانست و گفت: به رغم برخی فعالیت های کیفی آموزش و پرورش نتایج فعالیت‌ها باید به صورت کمّی بیان شود. مشاور تشکل‌های فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم عدالت آموزشی در ارائه خدمات آموزشی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مدارس دولتی، محرومیت زدایی و بومی گزینی از مصادیق مهم عدالت آموزشی هستند.
هاشمی نکو با تأکید بر ضرورت چابک سازی بدنه آموزش و پرورش گفت: در کنار ارتقای معیشت و منزلت معلمان، تحول در جذب معلم، ارتقای سطح کیفی دانشگاه فرهنگیان و تحول در ارزیابی معلمان برخی راهکارهای به روز شدن فرآیند تعلیم و تربیت است.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی و سازمان‌دهی مناسب در آموزش و پرورش گفت: با هدایت،کنترل و صرفه جویی منابع، می‌توانیم آموزش و پرورش را بهینه اداره کنیم.
محمدحسین رمضانی با اشاره به ایفای نقش مدیریت سیستمی خاطرنشان کرد: رشد متوازن انسانی با تمرکز بر روی سند تحول بنیادین و اجرای آن در جهت رسیدن به حیات طیبه امکان پذیر است.
وی با تأکید بر اهمیت مسأله محوری در انجام وظایف خطیر تعلیم و تربیت گفت: هویت بخشی، انسجام اجتماعی و استفاده بهینه از سرمایه اجتماعی در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب نقش مهمی در آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: استفاده از ظرفیت اردوهای راهیان پیشرفت گام مهمی در آشنایی دانش آموزان با خدمات نظام و مقابله با توطئه های دشمن دارد. رمضانی در پایان استقامت، پایداری و بازخوانی و عمل به آرمان های شهدا را رمز پیروزی  در برابر مشکلات دانست.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این برنامه با اشاره به مدیریت ۱۷ ماهه آموزش و پرورش استان اظهار داشت: برگزاری حضوری مدارس در فروردین ۱۴۰۱ پس از سپری شدن دوران کرونا و اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان کار بزرگی بود که به همت دولت مردمی انجام شد.
محمد فائزی با تأکید بر اهمیت اجرای قوانین در طول دوران تصدی مسئولیت خود اظهار داشت: خط قرمز بنده خالی نبودن کلاس ها از معلم بود و معتقدم که همیشه باید صدای کسانی باشیم که صدایشان به کسی نمی رسد. وی در پایان از همکاران حوزه ستادی و آموزشی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش با وجود برخی تنگناها تشکر کرد.
شایان ذکر است در حکمی از طرف وزیر آموزش و پرورش ،محمد حسین رمضانی به سمت مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان منصوب شد.
در حکم رضامراد صحرایی خطاب به محمدحسین رمضانی بر اصول عدالت محوری، قانون گرایی، عمل به سند تحول بنیادین، پاک دستی، فساد ستیزی و اجرای سیاست های دولت مردمی تأکید شده است.محمدحسین رمضانی متولد ۱۳۴۶،دانش آموخته رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری و دارای ۳۲ سال سابقه خدمت است. معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک رشت و مدرس دانشگاه برخی از سمت های مدیریتی و عناوین وی محسوب می شود.
محمد فائزی از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ سمت مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان را به عهده داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.