کد خبر : 15412
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۳

شهرام مومنی:۳۱ درصد آتش سوزی منازل بعلت اتصال درسیستم سیم‌کشی برق است

شهرام مومنی:۳۱ درصد آتش سوزی منازل بعلت اتصال درسیستم سیم‌کشی برق است
رئیس سازمان آتش نشانی رشت:از میان آتش سوزی های منزل مسکونی تنها ۲۲ درصد و از مجموع آتش سوزی های تجاری تنها ۴۱ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که این نشان دهنده عدم توجه به بیمه آتش سوزی است.
به گزارش پویشگران گیل به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت از این تعداد عملیات های محوله؛ یک  هزار و ۳۴۷ مورد مهار آتش سوزی ، ۸۷۷ مورد رخداد حوادث و ۸۳۲ مورد خدمات ایمنی به شهروندان بوده است.
شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی رشت به کاهش۵۲ درصدی آتش سوزی علفزارها نسبت به مشابه سال گذشته که این رقم در سال ۱۴۰۱ رقم افزایش ۷۱ درصدی را بر دوش داشت، گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۶۴۶ مورد آتش سوزی علفزار در محیطی بسیار سخت و نفس گیر با مسیرهای صعب العبور در کنار گرمای شدید هوا بر عهده آتش نشانان قرار گرفت که تلاش این عزیزان برای مهار آتش و پیشگیری از گسترش آن به منازل مسکونی و اماکن ستودنی است.
وی با اشاره بر ۳۷۷ مورد مهار آتش سوزی منازل مسکونی و ۹۹ مورد آتش‌سوزی تجاری، گفت: در حریق‌های مسکونی علت ۳۱ درصد آتش سوزی‌ها بر اثر اتصال در سیستم سیم‌کشی برق و وسایل برقی بوده است که میتوان با توجه و رعایت نکات ایمنی از جمله سرویس به موقع لوازم برقی و سیستم های سیم کشی برق، خاموش کردن لوازم برقی قبل از خروج از منزل و…  اقدام به پیشگیری از این نوع حوادث را داشت.
این مسوول با تاکید بر پوشش بالغ بر ۳۰ نوع از انواع حادثه و خدمات ایمنی، ادامه داد: ۸۷۷ مورد حادثه و ۸۳۲ مورد خدمات ایمنی در شش ماهه نخست سال جاری رخ داد که  سهم نجات افراد محبوس شده در آسانسور، نجات حیوانات و نجات افراد محبوس شده در اماکن با تعداد ۴۲۴ – ۳۶۳ و ۱۵۴ مورد به ترتیب بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
شهرام مومنی با بیان اینکه به جهت پیشگیری از حوادث؛حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی نیز در تلاش هستند تا در کنار بازدید های ایمنی از اماکن پر خطر دامنه آموزش های شهروندی را گسترش دهند، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری فعالیت حوزه پیشگیری ۳ هزار و ۷۹۱ مورد و بیش از ۲۰ هزار ساعت آموزش ایمنی و آتش نشانی به عموم شهروندان است.
گفتنی است: در عملیات های محوله به این سازمان که میانگین رسیدن به محل حوادث آن ۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه محاسبه گردید  ۶۱۴  نفر نجات یافته، ۱۳۵  نفر مجروح و ۲۵ نفر فوت شده اعلام شده است.
مومنی با بیان اینکه آتش گاها در چشم بر هم زدنی سرمایه یک عمر تلاش و زندگی افراد را از بین خواهد برد، افزود: از میان آتش سوزی های منزل مسکونی تنها ۲۲ درصد و از مجموع آتش سوزی های تجاری تنها ۴۱ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که این نشان دهنده عدم توجه به بیمه آتش سوزی است.
همین گـزارش حاکـی است: سازمان آتش نشانی رشت هم اینک با ۱۵ ایستگاه آتش نشانی که سه ایستگاه آن در مرکز شهر واقع است در حال خدمت رسانی به شهروندان است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.