کد خبر : 15154
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان: بهره برداری ۵۳ پروژه در هفته گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان: بهره برداری ۵۳ پروژه در هفته گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بهره برداری ۵۳ پروژه گردشگری در این استان با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پویشگران گیل:
با گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، اظهار کرد: گیلان دارای قابلیت‌های گردشگری فراوانی در بخش‌های مختلف است که پرداختن به آن می‌تواند اقتصاد گردشگری استان را شکوفا کند.
ولی جهانی با اشاره به افتتاح ۷۵ پروژه گردشگری از ابتدای سال تاکنون، افزود: با اجرای ۷۵ پروژه گردشگری با اعتبار ۱,۴۵۰ میلیارد تومان حدود ۳۸۰ اتاق و ۹۸۰ اتاق به ظرفیت اقامتی استان اضافه شده و برای ۵۱۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از بهره برداری ۵۳ پروژه در هفته گردشگری خبر داد و اضافه کرد: این تعداد پروژه با اعتبار ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری (۵ لغایت ۱۲ مهر) افتتاح می‌شود.
جهانی با بیان اینکه با اجرای ۵۳ پروژه حدود هزار اتاق و ۱۲۱۰ تخت به ظرفیت اقامتی گیلان افزوده می‌شود، گفت: با اجرای این پروژه‌ها برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی از اجرای ۳۰۰ پروژه در گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر این تعداد پروژه‌ها با حجم سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی در استان گیلان در حال اجرا است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از افزایش ظرفیت ۳ هزار اتاق در بخش اقامتگاهی استان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای ۳۰۰ پروژه ۸۸۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی گیلان افزوده شده و برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
گفتنی است، استان گیلان دارای ۱۱۲ هتل، ۵۰۰ هتل آپارتمان، یک هتل بوتیک، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۵۲ مهمان پذیر، ۲۶۴۹ خانه مسافر، ۱۹ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۶۱ اقامتگاه بومگردی و سنتی، ۳۸۲ واحد پذیرایی بین راهی، ۳۰ اسکله گردشگری و ۸۴ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است.

 

مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.