کد خبر : 14843
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

استاندار گیلان:خوشبختانه بارندگی‌های اخیر خسارت جانی نداشت

استاندار گیلان:خوشبختانه بارندگی‌های اخیر خسارت جانی نداشت
مسئولان با بررسی، برآورد و تقسیم‌بندی کارها هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات سیل‌زدگان تلاش کنند و در این راه خدمات‌رسانی از همه ظرفیت ها بهره گیرند.

به گزارش پویشگران گیل:
اسدالله عباسی پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آستارا و در جریان قرارگرفتن آخرین وضعیت خدمات رسانی به مردم و گفت و گو چهره به چهره با آنان، در جلسه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان با بیان اینکه زندگی و سلامت مردم در این شرایط برای ما مهم است، اظهار کرد: مسئولان استانی دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مسئولان شهرستان در کنار مردم باشند و مشکلات آنان را با سرعت مرتفع کنند و هیچ کوتاهی در این ارتباط صورت نگیرد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم از دولت مردمی بیش از همیشه انتظار رسیدگی دارند، از مسئولان خواست تا در فرمانداری شهرستان آستارا مستقر نشوند؛ در جمع مردم بروند و در کنار آنان باشند، مشکلات را بررسی و برای رفع مسائل تلاش کنند.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای برخی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، از مدیران این مجموعه‌ها خواست تا با سرکشی به آنان برای رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام کنند و گزارش را به معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان آستارا اعلام نمایند.
استاندار گیلان از بنیاد مسکن خواست تا خسارت‌های ناشی از سیلاب واحدهای مسکونی را ارزیابی کنند تا بر اساس دستور معاون اول محترم رئیس جمهوری برآورد خسارت‌ها به وی اعلام شود و تسهیلات در ارتباط با تعمیرات مشخص شود.
عباسی با تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر مشکلات حوزه آب و برق شهرستان آستارا خاطر نشان کرد: خسارت‌های مربوط به باغات کیوی و سایر بخش‌ها نیز باید مشخص شود ضمن اینکه ارزیابی‌ها باید فنی و کارشناسی باشد و آمارهای ارائه شده دقیق باشد.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به شدت بارش باران در شهرستان آستارا به ویژه در لوندویل خاطر نشان کرد: خوشبختانه این بارندگی‌ها خسارت جانی نداشت و امیدواریم خسارت‌های اقتصادی نیز با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرعت جبران شود.
عباسی خاطر نشان کرد: اگر چه کارها با توجه به غافلگیری باران (در مدت ۳ ساعت ۱۳۵ میلمتر بارش و ۱۲ ساعت ۲۱۸ میلیمتر) در حد توان انجام شد اما باید خدمات رسانی به مردم و رسیدگی به آنان و رفع مشکلات‌شان سرعت یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بازدید صبح خود از مشکلات ناشی از سیلاب شهرستان آستارا و با بیان اینکه مشکلات مردم و نواقص را از نزدیک مشاهده کرده، افزود: ساختار و زیرساخت شهرستان آستارا بنا به هر دلیلی توسعه پیدا نکرده است و مردم با این سیلاب دچار خسارات مادی شدند؛ ساخت و ساز واحدهای مسکونی احداث شده از گذشته وضعیت خوبی ندارند؛ اگرچه ساختمان‌های چند طبقه در شهرستان آستارا احداث شد اما برای زیرساخت‌های آن کار اساسی صورت نگرفته است.
عباسی تاکید کرد: به هر روی مسئولان استانی دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مسئولان شهرستان در کنار مردم باشند و مشکلات آنان را با سرعت بررسی و مرتفع کنند و هیچ کوتاهی در این ارتباط صورت نگیرد.
سامانه جوی بارش‌زایی که از یکشنبه‌ شب گذشته فعالیت خود را در مناطق مختلف گیلان آغاز کرده موجب سیلاب های شدید در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده و خسارات بسیاری به بار آورده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.