کد خبر : 14145
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

معصومه نیک‌کار

در نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین مقرر شد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مناطق آزاد ایران و استان فوجیان

در نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین مقرر شد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مناطق آزاد ایران و استان فوجیان
اکبر نیازی سرپرست سازمان به نمایندگی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مسئولیت تنظیم تفاهم نامه همکاری با استان فوجیان چین در قالب خواهر خواندگی را برعهده گرفت.

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، هیئت عالی رتبه اقتصادی این منطقه به ریاست اکبر نیازی سرپرست سازمان و همراهی وحید طالب پور معاون اقتصادی در بیست و سومین نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت (CIFIT) که با حضور ۵۰۰۰ شرکت از افزون بر ۱۰۰ کشور جهان در شهر شیامن استان فوجیان چین برگزار می شود، حضور پیدا کرد.
در جریان این رویداد که مناطق آزاد ایران به صورت مشترک در قالب پاویون ایران حضور پیدا کرده اند، کتاب سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی که مشتمل بر ۱۰۰ بسته فرصت سرمایه گذاری در نخستین منطقه آزاد شمال ایران است به سرمایه گذاران چینی و کشورهای دیگر حاضر در نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت (CIFIT) چین که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای تخصصی این حوزه شناخته می شود عرضه می گردد.
از نکات جالب توجه این نمایشگاه حضور ژو ژانگ یکی از مدیران ارشد استان فوجیان چین در پاویون جمهوری اسلامی و نشست با دبیر شورایعالی و مدیران عامل مناطق آزاد ایران بود که براساس توافقات صورت گرفته، اکبر نیازی سرپرست سازمان به نمایندگی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مسئولیت تنظیم تفاهم نامه همکاری با استان فوجیان چین در قالب خواهر خواندگی را برعهده گرفت.
براین اساس با تنظیم و توافق دو طرف، سند همکاری مابین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و مناطق آزاد استان فوجیان، به امضای مسئولین دو کشور خواهد رسید.
بنابراین گزارش رییس اتاق بازرگانی شهر شیامن و مدیران بخش خصوصی شرکت های خصوصی چین و کشورهای حاضر در نمایشگاه با حضور در غرفه سازمان از نزدیک با فرصت ها، مزیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی آشنا شدند.
گفتنی است در این رویداد اقتصادی که از ۱۷ لغایت ۲۰ شهریور ماه در حالی برگزاری است، بسته‌های سرمایه گذاری و بسترهای موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه ۴۱۶C نمایشگاه شیامن، به سرمایه گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.
لازم به ذکر است پیش از این و در قالب راهبرد جدید نمایشگاهی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فرصت های سرمایه گذاری مناطق در نمایشگاه های تهران، مشهد، سلیمانیه و ایروان عرضه گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.