کد خبر : 14154
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

معصومه نیک‌کار

اعلام نیاز سه واحد صنعتی گیلان برای بورسیه ۳۶ دانشجوی نخبه

اعلام نیاز سه واحد صنعتی گیلان برای بورسیه ۳۶ دانشجوی نخبه
در مرداد امسال یک‌دوره آموزشی تحقیق و توسعه برای واحدهایی که درخواست پروانه تحقیق و توسعه دارند، برگزار شد که در این دوره ۵۵ نفر از ۴۲ واحد صنعتی شرکت داشتند.

به گزارش پویشگران گیل:
اسماعیل مقدس اظهار کرد: اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با همکاری بنیاد ملی نخبگان ایران طرحی اجرا می‌کند که در آن نخبگان تحصیلی(طبق برنامه‌ریزی‌ بنیاد نخبگان دانشجویان مستعد رتبه‌های زیر ۲ هزار) می‌توانند در رشته‌های مهندسی برق، صنایع، شیمی، مکانیک و نساجی بورسیه سه شرکت معرفی شده، شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح بکارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحدهای اقتصادی کشور در واقع نوعی بورسیه صنعتی به شمار می‌رود، گفت: مبلغی نیز به عنوان بورسیه برای این دانشجویان در نظر گرفته شده که بخش بزرگی از آن توسط بنیاد ملی نخبگان و درصد کمی هم از سوی واحد صنعتی پرداخت می شود.
مقدس تاکید کرد: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در صورت تمایل می توانند در این شرکتها مشغول فعالیت شوند، بیمه این دانشجویان نیز در حال بررسی است.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در مرداد امسال یک‌دوره آموزشی تحقیق و توسعه برای واحدهایی که درخواست پروانه تحقیق و توسعه دارند، برگزار شد که در این دوره ۵۵ نفر از ۴۲ واحد صنعتی شرکت داشتند.
وی افزود: این اداره براساس تعداد افرادی که در این دوره ها شرکت کردند پروانه تحقیق و توسعه صادر می کند و به این ترتیب ۴۲ شرکت جدید به شرکت های دارای واحد تحقیق و توسعه استان اضافه می شود.
مقدس همچنین از برگزاری همایش آشنایی با مباحث مالیاتی ویژه شرکت های دانش بنیان خبر داد و اظهار کرد: در این دوره ۵۰ واحد صنعتی شرکت داشتند و مشکلات و سوالات مالیاتی خود را با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی استان برطرف کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.