کد خبر : 11407
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

نگرش‌ها باید به سمت پیشگیری در حوزه سلامت تغییر یابد

نگرش‌ها باید به سمت پیشگیری در حوزه سلامت تغییر یابد
بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقات دانشگاهی و ۴۰ مرکز غیردانشگاهی تحقیقاتی در کشور فعال است که ۱۸۰ مورد آنها چارت ندارند و لازم است نه تنها در پژوهش حتی در آموزش هم در راستای نیازهای کشور رشته ایجاد کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر یونس پناهی در نشست کلان منطقه سه که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد با تأکید بر اینکه دانشگاه باید اجتماعی باشد و الزامات مرجع شدن را در چارچوب‌های تعریف شده، ایجاد و تقویت کند، عنوان کرد: به رغم اینکه کشور اکنون در جایگاه ۱۵ تولید علم در جهان قرار دارد سرعت تولید علم متناسب با توانمندی‌های موجود نیست و باید در این زمینه اقدام جدی صورت پذیرد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه حل مسائل فعلی کشور در محافل علمی به ویژه در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: نیازهای اولیه کشور در حوزه دارو و تجهیزات حوزه سلامت احصا شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: بیماری‌های غیرواگیر، جمعیت، تغییرات آب و هوا و سلامت اجتماعی از مهمترین تهدیدات سلامت کشور هستند که بررسی هر کدام از این مسائل به دانشگاه‌های مختلف واگذار شده است تا مسائل مربوط به آن بررسی و راهکارهای آن مورد تحلیل و استفاده قرار گیرد.
دکتر پناهی بیان کرد: همچنین نیازهای آینده سلامت در حوزه پژوهش تحت عنوان آینده پژوهی و آینده نگاری در دست بررسی است تا با روش‌های جدید مثل ژن درمانی و مهندسی بافت مورد واکاوی قرار گیرد‌.
وی افزود: بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقات دانشگاهی و ۴۰ مرکز غیردانشگاهی تحقیقاتی در کشور فعال است که ۱۸۰ مورد آنها چارت ندارند و لازم است نه تنها در پژوهش حتی در آموزش هم در راستای نیازهای کشور رشته ایجاد کنیم.
دکتر پناهی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مرتبط بودن تحصیلات علمی در مراکز تحقیقاتی گفت: افرادی که در رشته‌های غیرمرتبط تحصیل کرده اند و با هدف مرکز همراهی علمی ندارند باید با افراد شایسته که تحصیلات مرتبط دارند جایگزین شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.