کد خبر : 13720
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

معصومه نیک‌کار

افزون بر ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار قطعه در گیلان جوجه‌ریزی شد

افزون بر ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار قطعه در گیلان جوجه‌ریزی شد
هشت زنجیره تولیدی بزرگ نیز «از تولید جوجه یک روزه تا خوراک دام» در استان فعال است.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۱۰ قطعه جوجه‌ریزی طی ۱۱ روزه ابتدایی شهریورماه در استان انجام شد.
قاسم جوادزاده مقتدر با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای جوجه‌ریزی و تعهدات استان‌ها در این ارتباط افزود: تعهد گیلان برای جوجه ریزی در مرداد ماه ۱۲ میلیون و ۷۸۸ هزار قطعه بوده که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۳۲۱ قطعه نزدیک ۹۷ درصد از تعهد تحقق یافت که رکورد جوجه ریزی استان در این ماه است.
وی تعداد گله‌های در جریان پرورش را ۱۹ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۳۵ مورد عنوان کرد و افزود: میانگین کشتار مرغ طی ماه جاری “روزانه” ۵۴۸ تن بوده که هر روز بر اساس تعهد ۲۲۴ تن به تهران و ۲۳ تن به البرز ارسال شد و بقیه در گیلان توزیع گردید.
جوادزاده به برنامه سازمان جهادکشاورزی گیلان برای توزیع اقلام اساسی در ماه محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در نظر گرفته شده بود که تاکنون بیش از ۱۲۰ تن بین هیات‌ها توزیع شده و این روند ادامه دارد.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۲۰۰ تن شکر سهمیه محرم و صفر برای توزیع اختصاص یافت، اضافه کرد: از این میزان ۱۰۰ تن توزیع شده و بقیه نیز در حال انجام است.
وی درباره وضعیت موجودی اقلام اساسی در استان گیلان خاطر نشان کرد: موجودی کالاهای اساسی شامل؛ گوشت، ذرت و سویا به اندازه کافی در انبارها موجود است و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
نزدیک به ۷۵ درصد فعالیت‌های صنعت طیور در گیلان در غالب زنجیره تولید است که گیلان از این نظر رتبه نخست را داراست، هشت زنجیره تولیدی بزرگ نیز «از تولید جوجه یک روزه تا خوراک دام» در استان فعال است.
بر اساس آخرین آمار، ۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است.
همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.