کد خبر : 13328
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

معصومه نیک‌کار

افزایش خدمات بیمه سلامت؛ اضافه شدن ۲ دهک دیگر به جمعیت بیمه شدگان سلامت

افزایش خدمات بیمه سلامت؛ اضافه شدن ۲ دهک دیگر به جمعیت بیمه شدگان سلامت
پرداخت ۱٠٠ میلیارد تومان هزینه درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج استان

به گزارش پویشگران گیل:
۲ دهک دیگر به جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت اضافه و تمدید قرارداد موسسات درمانی نیز الکترونیکی شد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان، ضمن حضور در شبکه باران جزئیات اضافه شدن دو دهک درآمدی دیگر به پوشش بیمه‌ای رایگان و کاهش حق بیمه برای دهک‌های ۶ تا ۹ را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در گیلان رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
دکتر محمود عاطف راد، از اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان استان خبر داد و گفت: علاوه بر سه دهک اول جامعه که سال گذشته رایگان بیمه شدند، دو دهک دیگر نیز به این جمعیت اضافه شده است.
وی ادامه داد: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیات دولت، در حال حاضر ۵ دهک درآمدی جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
عاطف راد، هدف از این مصوبه را ارائه خدمات بیشتر و تحقق بیمه همگانی برای دهک‌های نخست جامعه به ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و در نتیجه کاهش هزینه‌های درمانی مردم عنوان کرد.
وی با بیان اینکه قانون دولت را موظف کرده تا زمینه دسترسی و پوشش بیمه‌ای را برای آحاد جامعه فراهم کند، افزود: بر این اساس بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار دادن پنج دهک پایین درآمدی جامعه به صورت رایگان در نظر گرفته شده که هم اکنون افراد تحت پوشش این بیمه از ۵ دهک پایین در گیلان ۲۲۰ هزار نفر است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با اشاره به تسهیلات دولت در ارتباط با بیمه رایگان خاطر نشان کرد: ۲۰ هزار نفر از افراد حاشیه نشین و ساکن در مناطق کم برخوردار گیلان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته اند.
وی افزود: افراد متقاضی برای بیمه‌شدن می‌توانند به سامانه شهروند سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیغام رایگان شدن بیمه برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه رقم پرداختی صفر است و نیازی به پرداخت نیست؛ اما اگر جزو دهک‌های ۶ تا ۹ باشند رقم کاهش‌ یافته به فرد نمایش داده می‌شود.
عاطف راد اظهار کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
او بیان کرد: در مجموع از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت استان یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رایگان تحت پوشش این بیمه هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان به ارائه ۵۱ بسته حمایتی از بیماران خاص بر اساس تعریف انجام شده در سامانه‌ها تا مقطع کنونی اشاره و تصریح کرد: تا قبل از آبان ۱۴۰۱ فقط ۵ بیماری به عنوان بیماری خاص شناخته می شد و در استان گیلان حدود ۳هزار بیمار خاص و صعب العلاج ثبت شده بود، اما بعد از آبان ۱۴۰۱ این لیست از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش و در لیست بیماری‌های صندوق خاص و صعب‌العلاج قرار گرفت و ۵۱ بیماری وارد سامانه‌ها شدند که به لحاظ فراگیری و گسترش تا ۹۰ درصد بیماری‌ها را پوشش می‌دهند.
– ️پرداخت ۱٠٠ میلیارد تومان هزینه درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج استان
مدیرکل بیمه سلامت گیلان در همین راستا اضافه کرد: از آبان ماه سال گذشته که این امر محقق شد، تعداد بیماران ما به ۳۳ هزار نفر تا به امروز افزایش پیدا کرد و ما در طی ۵ ماه اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد به موسسات طرف قرارداد با سازمان پرداخت کرده‌ایم.
– ️تمام هزینه های دارو و اعمال جراحی بیماران سرطانی پرداخت می شود
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه این صندوق توانسته است هم اکنون بسیاری از دغدغه خانواده های این گونه بیماران به ویژه بیماران سرطانی را برطرف سازد، گفت: هم اینک تمام هزینه های این بیماران اعم از دارویی ، شیمی درمانی، تزریق ، ام آر آی، آزمایشگاه های پاتولوژی و نمونه برداری را بیمه سلامت تقبل کرده است. همچنین تمام هزینه های دارو و اعمال جراحی بیماران سرطانی نیز پرداخت می شود. علاوه بر این هزینه های اعمال جراحی را نیز بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی به میزان صد در صد و در بیمارستان های خصوصی به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار داده است.
وی در همین زمینه با بیان اینکه استان گیلان پیشگام در پرداخت هزینه‌های بیماری‌های خاص و صعب العلاج است افزود: بیمه سلامت استان گیلان ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان به داروخانه‌ها و ۱۲۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت می‌کند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان ادامه داد: شهروندانی که فاقد بیمه پایه هستند می‌توانند به صورت غیرحضوری و استفاده از سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت در سطح استان گیلان از مزایای فوق بهره‌مند شوند.
وی افزود: بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت؛ سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.