کد خبر : 13340
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

معصومه نیک کار

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت و کشف ۲ تن کابل برق در رشت

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت و کشف ۲ تن کابل برق در رشت
با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان و مالخر کابل برق با ۲۰ فقره سرقت در شهرستان رشت خبر داد و گفت: از این افراد حدود ۲ تن کابل برق سرقتی کشف شد.
سردار عزیزاله ملکی با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.
وی در ادامه گفت: طی ماه‌های گذشته با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق به صورت سریالی در سطح شهرستان رشت، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس با انجام تحقیقات، بررسی صحنه‌های جرم و تعقیب سرنخ‌های موجود رد ۲ متهم که با خودرو پیکان وانت اقدام به سرقت کابل برق می‌کردند را به دست آوردند، افزود: مشخصات این سارقان در اختیار تمام واحدهای گشتی قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی ۲ دستگاه خودرو پیکان وانت با مقداری کابل برق را در یک ضایعات فروشی مشاهده کردند، اذعان داشت: پس از مراجعه پلیس مشخص شد، متهمان تحت تعقیب در حال فروش کابل برق سرقتی هستند.
سردار ملکی از دستگیری سارقان و مالخر و کشف حدود ۲ تن کابل برق سرقتی در بازرسی از خودروها و انبار ضایعات فروشی خبر داد و گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره سرقت کابل برق اعتراف کردند.
وی با اعلام اینکه کارشناسان ارزش کابل‌های کشف شده را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: سارقان و مالخر ۲۲، ۳۷ و ۴۰ساله پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.