کد خبر : 12303
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: بهسازی محیط بهترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: بهسازی محیط بهترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است
مه پاشی نقاطی که پشه در آن‌ها صید و شناسایی شده با نظارت همکاران بهداشت محیط در حال انجام است تا بتوانیم از وفور پشه جلوگیری کنیم و مانع از تولید و مثل بیشتر پشه شویم.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مه پاشی محیط در مناطقی که پشه آئدس یافت به طور مستمر در حال انجام است، تاکید کرد: بهسازی محیط بهترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است که تحقق آن مستلزم مشارکت دستگاه‌های متولی و شهروندان است.
به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه؛ دکتر سیدمحمود رضوانی با اشاره به اقداماتی که برای کنترل پشه آئدس در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون این پشه در نقاطی از دو شهرستان رشت و انزلی یافت شده، کنترل وفور آن که بهترین و مهمترین اقدام برای مقابله با پشه است، از همان روزهای ابتدای شناسایی آن در استان در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه افزود: مه پاشی نقاطی که پشه در آن‌ها صید و شناسایی شده با نظارت همکاران بهداشت محیط در حال انجام است تا بتوانیم از وفور پشه جلوگیری کنیم و مانع از تولید و مثل بیشتر پشه شویم.
دکتر رضوانی با بیان اینکه بهسازی محیط می‌تواند گام اصلی مقابله با پشه آئدس باشد، گفت: پشه آئدس در ظرف هایی که اندکی آب جمع شده باشد مانند ظروف کنسرو رها شده در طبیعت و یا زیرگلدانی ها یا ظروفی که به عنوان زباله در پارک‌ها و فضای سبز رها می‌شود، تخمگذاری می‌کند بنابراین به‌سازی محیط و پاکیزه سازی کوچه‌ها و خیابان‌ها از وجود زباله‌های اینچنینی و همینطور ظروفی که قابلیت جمع شدن آب در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند اقدام بسیار مهم و تاثیرگذاری در کاهش تعداد پشه باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: مطمئنا در کنار اقدامات بهداشتی مانند مه پاشی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است، مشارکت مردم در پاکیزه سازی و بهسازی محیط زندگی شان در محل‌‌ها و کوچه‌ها یاری‌رسان همکاران ما در این حوزه است.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.