کد خبر : 11937
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۹

استاندار گیلان: عمل به آموزه‌های قرآن، راهبردی برای خدمت صادقانه است

استاندار گیلان: عمل به آموزه‌های قرآن، راهبردی برای خدمت صادقانه است
استاندار گیلان با بیان اینکه اعجاز معنوی و علمی قرآن در تفاسیر این کتاب الهی آمده، گفت: باید معنای قرآن را به درستی درک کنیم تا بتوانیم به عمق راهبردی آیات الهی دست یابیم

به گزارش پویشگران گیل:
اسدالله عباسی در آیین افتتاح مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه که در سالن همایش‌های شهید آوینی رودسر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت اظهار کرد: قرآن، هدیه الهی برای مسلمانان بوده و روح و جان، راهنما و سازنده است، آنچه را که نمی‌بینیم و نمی‌دانیم در قرآن وجود دارد.
وی با بیان اینکه قرآن هدیه الهی برای فلسفه خلقت و آفرینش است، افزود: خداوند انسان را خلق کرده و همراه وی راهنمایی را هم برای انسان مشخص کرده لذا آنچه را که می‌توانیم به عنوان عزت، آبرو، حیات و زندگی و ممات، دنیا و آخرت داشته باشیم، در اعجاز معنوی و لفظی قرآن وجود دارد.
استاندار گیلان گفت: قرآن زمانی که بر پیامبر(ص) نازل شد ایشان خواندن و نوشتن نمی‌دانستند، اما به اعجاز قرآن خواندن و نوشتن آموخت و مولا علی(ع) را هم کاتب وحی قرار داد تا آیات قرآن را ثبت کند برای اینکه تا امروز به امانت بماند، امید است که امانتدار خوبی باشیم.
عباسی با بیان اینکه رموز زندگی عزتمندانه در قرآن وجود دارد، گفت: آنچه که امروز به عنوان اعجاز وحیانی قرآن در قرائت، صوت، لحن و ترتیل آمده به عنوان جاذبه فیزیکی است، به عنوان جاذبه در روح قرآن هم می‌توانیم اعجاز معنوی و علمی را در تفاسیر این کتاب الهی داشته باشیم. در گذشته اگر برخی از دانشمندان در مورد مسائل مختلف نظام آفرینش مطالبی ارائه می‌کردند مبهم بوده اما قرآن همه موضوعات را روشن کرده است.
وی با اشاره به برخی از اعجاز علمی قرآن بر اساس آیات مختلف بیان کرد: آیه ۶ سوره صافات «إِنَّا زَیَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ؛ ما آسمان این دنیا را به زیور اختران آراستیم» نمونه‌ای از اعجاز علمی قرآن است که امروز علم نجوم به آن پرداخته است، همه دانشمندانی که در علم نجوم توانستند اجرام آسمانی را کشف کنند، مسلمان بودند و سپس این علم را به دیگران انتقال دادند.
استاندار گیلان با اشاره به آیات ۳۸ و ۴۰ سوره یاسین گفت: حرکت دورانی خورشید یا زمین و کهکشان قرآن همراه با جزئیات در قرآن آمده و امروز در علوم مختلف به اثبات رسیده است لذا می‌طلبد بیش از پیش به تفسیر قرآن پرداخته شود.
عباسی با بیان اینکه عبودیت و بندگی خدا در قرآن و اسلام یک اصل است، تصریح کرد: تا می‌توانیم باید از مجالس و محافل قرآن بهره‌مند شویم و تفسیر و معنای قرآن را دنبال کنیم که بتوانیم به عمق راهبردی آیات الهی دست یابیم و در زندگی و خدمت صادقانه به‌کار گیریم، خدا را شاکریم که نور قرآن را در دل‌های ما منور کرد و توانستیم پیرو خدا، قرآن و ولایت باشیم.
مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات اوقاف گیلان با حضور ۱۳۹ نفر امروز و فردا (یکم و دوم شهریور ) در سالن شهید آوینی اداره ارشاد شهرستان رودسر برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.