کد خبر : 11574
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۵۶

صادرات بیش از 10 میلیون تن محصولات دامی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی

صادرات بیش از 10 میلیون تن محصولات دامی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی
تمامی مراحل پرورش، تولید و فرآوری محصولات دامی از نظر بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی بوده که پس از انجام آزمایشات لازم با صدور مجوز بین المللی به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش پویشگران گیل:
در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر10 میلیون تن محصولات دامی به ارزش بیش از 31 میلیون دلار با نظارت بهداشتی دامپزشکی از استان گیلان صادر شد.
به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، دکتر هادی بابایی مدیرکل دامپزشکی گیلان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون میزان10,876,004 کیلوگرم محصولات دامی شامل ماهی خوراکی، خاویار، خوراک آبزیان ، محصولات لبنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، عراق ، هنگ کنگ، استرالیا، ارمنستان و آذربایجان، ازبکستان، ژاپن، افغانستان، ازبکستان، انگلستان و بلژیک صادر شده است.
بابایی با بیان اینکه از وظایف حاکمیتی اداره کل دامپزشکی گیلان نظارت و کنترل بر صادرات و واردات دام، طیور، آبزیان، نهاده ها و فرآورده های خام دامی می باشد خاطر نشان کرد: وجود دو گمرک بندرانزلی و آستارا در استان گیلان موقعیت بسیار مناسبی را برای واردات و صادرات کالا از جمله محصولات دامی فراهم نموده است و در چهار ماهه نخست امسال محصولات دامی به ارزش بیش از 31 میلیون دلار با نظارت بهداشتی دامپزشکی از استان گیلان صادر شده است.
بابایی تصریح کرد: تمامی مراحل پرورش، تولید و فرآوری محصولات دامی از نظر بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی بوده که پس از انجام آزمایشات لازم با صدور مجوز بین المللی به خارج از کشور صادر می شود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان درخصوص واردات کالاهای مرتبط با دامپزشکی گفت: در این مدت 417 هزار و 203 تن کالا پس از نمونه برداری و آزمایش، با صدور مجوز واردات توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی گیلان از گمرکات استان ترخیص شده است که قسمت اعظم آن مواد اولیه خوراک دام و مقدار 2،475،571 کیلوگرم گوشت قرمز بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.