کد خبر : 11953
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

رهاسازی بوتیمار کوچک در قلمگوده بندرانزلی

رهاسازی بوتیمار کوچک در قلمگوده بندرانزلی

به گزارش پویشگران گیل: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی از رهاسازی یک قطعه بوتیمار کوچک پس از تیمار در قلمگوده خبر داد. به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، سیدحسن جعفری گفت: یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش یک قطعه بوتیمار کوچک را که از

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی از رهاسازی یک قطعه بوتیمار کوچک پس از تیمار در قلمگوده خبر داد.
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، سیدحسن جعفری گفت: یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش یک قطعه بوتیمار کوچک را که از ناحیه پا آسیب دیده بود در مجاورت محل سکونتشان مشاهده کرده و بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی افزود: ماموران یگان حفاظت این شهرستان پس از چند روز نگهداری، تیمار و حصول اطمینان از بهبود وضعیت سلامتی و پرواز این پرنده، آن را در زیستگاه جنگلی قلمگوده بندرانزلی به دامان طبیعت بازگرداندند.
گفتنی اینکه بوتیمار از پرنده‌ای از تیره حواصیلیان با نام محلی للاگورزک از پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع ایران است که محل زندگی آن در نیزارها، حاشیه پرگیاه رودخانه‌ها و شالیزارها است.
سیدحسن جعفری در پایان از شهروندان بندرانزلی خواست تا در صورت مشاهده پرندگان آسیب‌دیده مراتب را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.