کد خبر : 10805
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

استاندار:پژوهش دانشگاهیان درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان پذیرش می‌شود

استاندار:پژوهش دانشگاهیان درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان پذیرش می‌شود
آمار بیکاری عموما از دانش آموختگان دانشگاهی هستند که زیر نظر استادان کسب علم کرده اند؛ وارد جامعه می‌شوند اما محلی برای فعالیت آنان وجود ندارد که باید زمینه فعالیت آنان در جامعه فراهم شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: مقالات و فعالیت های پژوهشی دانشگاهیان این دانشگاه در ارتباط با تهدیدها، فرصت‌ها و بخش‌های مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری پذیرش و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در بیست و چهارمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه دارای استادان برجسته‌ای است که زحمات بسیاری در حوزه علم و دانش متقبل شدند و باید از توان علمی آنان استفاده شود.
وی دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نیروسازی و تربیت منابع انسانی در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی غیر قابل چشم پوشی است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به موضوع نسل های جدید دانشگاه خاطر نشان کرد: راهی جز تحول در دانشگاه‌ها نداریم؛ بسیاری از دانشگاه‌های دنیا متکی به شهریه نبوده و آموزش نخبگان رایگان است.
عباسی در بخش دیگری از سخنانش مولدسازی را از برنامه های دولت عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در بخش‌های مربوط به واگذاری باید دقت شود، اضافه کرد: برخی از اموال و املاک را می‌خواهند به نام مولدسازی واگذار کنند که موافق این موضوع نیستم اما برای فعال و شکوفا شدن املاک موافقم.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های آزاد اسلامی در شهرستان‌ها باید تقویت شود و همه متمرکز در مرکز استان نشود، بیان کرد: واحدهای دانشگاهی در نقاط مختلف گیلان قرار داده شود و توازن به لحاظ شرایط و مقاطع تحصیلی برقرار شود تا هیچ دانشگاهی دچار ضرر ، زیان و افت نشود.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه به لحاظ مدیریت دانشگاهی نیز باید دقت لازم صورت گیرد، خاطر نشان کرد: در فعالیت های علمی باید مدیران دارای ایده، نوآور و فعال انتخاب شوند تا دانشگاه ها دچار روزمرگی نشوند.
وی در ادامه سخنانش در نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح اقدامات انجام شده در استان برای کاهش نرخ بیکاری گفت:با فعالیت‌های انجام شده نرخ بیکاری را به ۶.۱ درصد رساندیم که ۲ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.
عباسی با اشاره به نقش مهم آموزش‌های مهارتی برای دستیابی به شغل اضافه کرد: آمار بیکاری عموما از دانش آموختگان دانشگاهی هستند که زیر نظر استادان کسب علم کرده اند؛ وارد جامعه می‌شوند اما محلی برای فعالیت آنان وجود ندارد که باید زمینه فعالیت آنان در جامعه فراهم شود.
نماینده عالی دولت با بیان اینکه پایه برخی از دانشگاه ها در گیلان کشاورزی است، اظهار کرد: برای تولید در حوزه گلخانه تقاضا زیاد است، دانشگاه باید در این بخش ورود کند و در انجام این کار دانش آموختگان خود را به کار گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان در بدو به ورود به دانشگاه آزاد اسلامی استان(واحد رشت) با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام مزین بخش این واحد دانشگاهی ادای احترام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.