کد خبر : 10800
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۶

احمدی سنگری تاکید کرد؛با سیاست‌های غلط، شاهد ورشکستگی کشاورزان گیلانی هستیم نه احیای کارخانه‌ها

احمدی سنگری تاکید کرد؛با سیاست‌های غلط، شاهد ورشکستگی کشاورزان گیلانی هستیم نه احیای کارخانه‌ها
احیای ۱۰۰ کارخانه صنعتی در گیلان صحت ندارد

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده رشت با بیان اینکه ایجاد یک میلیون شغل در کشور و احیای ۱۰۰ کارخانه صنعتی در گیلان صحت ندارد گفت: اگر ۱۰۰ کارخانه صنعتی در گیلان احیا می‌شد، الان باید این استان، گلستان می‌شد.
محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات وزیر کار مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در کشور و احیای ۱۰۰ کارخانه صنعتی در گیلان صحت ندارد، گفت: اگر ۱۰۰ کارخانه صنعتی در گیلان احیا می‌شد الان این استان باید گلستان می‌شد.
وی با بیان اینکه هر روز شاهد مراجعه بیشتر جوانان بیکار و جویای کار به دفاتر نمایندگان هستیم، گفت: از اظهارات آقای مرتضوی و ارائه چنین آمارهایی تعجب می‌کنم! اگر یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده و ۱۰۰ کارخانه در گیلان احیاء شده، پس چرا مراجعه به ما نمایندگان کم نشده است.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اظهارات وزیر متاسفانه صحت ندارد، وقتی جوانان بیکار به ما مراجعه می‌کنند و هر روز تعداد تقاضای کار بیشتر می شود، این یعنی ایجاد یک میلیون شغل در کشور صحت ندارد.
احمدی با تأکید بر اینکه تا دلتان بخواهد ما کارخانه ورشکسته، نیمه کاره و در آستانه تعطیلی در استان گیلان داریم، افزود: قطعاً از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که آمار‌هایی که ارائه کردند، بگویند از کجا گرفته و کدام کارخا‌نه‌ها را احیا کردند؟
احمدی یادآور شد: برخی از شرکت‌هایی که در استان گیلان احیا شد، از جمله رشت الکتریک قبل از حضور آقای مرتضوی در وزارت کار، این شرکت‌ها احیا شده بود.
وی در همین زمینه به نابودی کشاورزان و برنج‌کاران استان گیلان اشاره کرد و گفت: با سیاست‌های غلط، ما شاهد ورشکستگی کشاورزان گیلانی هستیم نه احیای کارخانه‌ها.
هفته گذشته سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان گیلان از ایجاد بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: گیلان در حوزه تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ خوش درخشیده است ، از احیای بالغ بر ۱۰۰ کارخانه صنعتی در گیلان خبر داد و بر فعال شدن کارخانجات برند گیلان همچون رشت الکتریک و کفش ملی و چوکا تاکید کرد.
این در صورتی است که در چند سال گذشته شرکت‌های چوکا و کفش ملی در گیلان همواره زیان ده بوده و شرایط تولیدی آن نیز نامناسب و رکودی بوده است و علی رغم تزریق مالی چندین باره توسط دولت همچنان این ۲ کارخانه به دلایل مختلف در شرایط ناترازی مالی قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.