کد خبر : 15490
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

یادواره شهادت امیرسرلشکر نامجو و شهدای سرباز گیلان در انزلی برگزار شد

یادواره شهادت امیرسرلشکر نامجو و شهدای سرباز گیلان در انزلی برگزار شد
یادواره سه هزار و ۲۶۵ شهید والامقام سرباز استان گیلان و چهل و دومین سالروز بزرگداشت شهادت امیرسرلشکر سید موسی نامجو با حضور استاندار گیلان در مصلی بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش پویشگران گیل:
یادواره سه هزار و ۲۶۵ شهید والامقام سرباز وظیفه استان گیلان و چهل و دومین سالروز بزرگداشت شهادت امیرسرلشکر سید موسی نامجو با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در مصلی بزرگ شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار شهرام ایرانی فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد و حاضران با مداحی، یاد و خاطره شهدای وظیفه گیلان را گرامی داشتند و با شهدای عزیز تجدید پیمان کردند.
نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این مراسم از نمایشگاه دایر به همت ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) بازدید کرد.
شهید موسی نامجو از جمله فرماندهان شهید در جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که با ارایه طرح‌های ابتکاری و موثر خود نقش بسزایی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و پیروزی نیروهای  نظامی در مقابل دشمن بعث داشت.
نامجو در ۲۶ آذر ۱۳۱۷ در بندر انزلی در خانواده‌ای متدین به چشم به جهان گشود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۳۵۷خورشیدی، شهید نامجوی که آشنایی کاملی با دانشکده افسری داشت کوشید، ضمن حفظ و حراست دانشکده از ناآرامی‌های ایجاد شده در کشور، زمینه‌های تغییر و تحول انقلابی را در آنجا نیز فراهم کند. بنابر این با توجه به اقدامات انجام گرفته به وسیله وی، مسوولان امر تصمیم به انتصاب نامجوی به عنوان فرمانده دانشکده گرفتند و از این زمان، دوران فرماندهی نامجو شروع شد. پس از شهیدشدن مصطفی چمران، نماینده فرمانده کل قوا در شورای عالی دفاع بود و مدتی بعد در نقش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خدمت پرداخت.
سید موسی نامجو در هفتم مهر ۱۳۶۰ در جریان عملیات ثامن الائمه و پس از بازدید از فتوحات ارتش اسلام به هنگام بازگشت در حادثه سقوط هواپیمای “سی – ۱۳۰” به همراه شهیدان فلاحی، فکوری، کلاهدوز و جهان آرا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.