کد خبر : 10644
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

راهیابی فومن به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب «پایتخت کتاب ایران»

راهیابی فومن به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب «پایتخت کتاب ایران»
پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی در راستای ترویج کتابخوانی است که به کارنامه و برنامه شهرهایی می‌پردازد.

به گزارش پویشگران گیل:
عبدالرضا علی پناه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: شهرستان فومن از استان گیلان به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» راه یافت.
عبدالرضا علی پناه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت وگویی اظهار داشت: طبق اعلام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شهرستان فومن به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافته است.
عبدالرضا علی پناه هدف از هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: این دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در حالی به مرحله داوری رسیده که ۱۰۵ شهر از نقاط مختلف کشور، شرکت کرده‌اند و داوطلب و مشتاق کسب عنوان پایتختی کتاب هستند و اینک ۱۲ شهر به مرحله پایانی داوری رسیده اند تا با تدارک بازدیدهای میدانی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده‌های ارائه شده، به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شوند.
وی ادامه داد: پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی در راستای ترویج کتابخوانی است که به کارنامه و برنامه شهرهایی می‌پردازد که ضمن برخورداری از پیشینه های درخشان فرهنگی و اهتمام به تقویت زمینه های توجه به کتاب، نسبت به ارائه برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی اقدام نمود‌ اند.
علی پناه اظهار امیدواری کرد که با همیاری همه دستگاه ها و سازمان های استان به ویژه نهادهای فرهنگی و نیز اهتمام جریان های مردمی فعال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، بنگاه‌های اقتصادی حامی کتاب و اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرستان فومن استان گیلان به عنوان پایتخت ایران در هشتمین دوره این جشنواره، انتخاب شود.
قابل ذکر است طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و در هفت دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهر‌های اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز و سنندج توانسته‌اند عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.