کد خبر : 10505
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

مدیر کل کانون گیلان: حوزه کودک و نوجوان، نقطه‌آغاز فرهنگ‌سازی

مدیر کل کانون گیلان: حوزه کودک و نوجوان، نقطه‌آغاز فرهنگ‌سازی
نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند صبوری و سازندگی است

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برنامه‌ریزی و فعالیت‌های فرآیندمحور در حوزه کودک ونوجوان، لازمه نهادینه‌ سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ سیدجلیل میرعظیمی این سخنان را طی نشست با مسئول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار داشت و با تاکید بر این موضوع که برنامه‌ریزی، صبوری و سازندگی لازمه نیل به اهداف است، افزود: برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه، لازم است با تکیه بر فعالیت‌های هدف‌مند و فرآیندمحور فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی در حوزه کودک ونوجوان، فعالیت موثری داشته ‌باشیم.
سیدجلیل میرعظیمی در همین زمینه به شیوه‌های آموزشی خلاقانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره و اظهارکرد: آشناسازی نسل کودک و نوجوان با شهدای والامقام و نقش‌آفرینی ایرانیان مسلمان در صیانت از اسلام و انقلاب اسلامی، از اهدافی است که ذیل فعالیت‌های کتاب‌محور این مجموعه صورت‌می‌گیرد.
وی برهمین‌اساس نیز از ظرفیت‌های این مجموعه فرهنگی در پیش‌برد برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان خبر داد: تولید محتوای فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسان، مربیان و اعضا برای برگزاری یادواره‌های شهدای کودک و نوجوان، مشارکت در رونمایی از کتاب، انتشار فراخوان‌ها و برگزاری مهرواره‌ها، از برنامه‌هایی است که می‌تواند در قالب این کمیته برنامه‌ریزی و در سایه هم‌گرایی و هم‌افزایی با مجموعه‌های فعال در این عرصه اجرایی ‌شود.
میرعظیمی همچنین از بسترسازی برای انتخاب یک مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت به‌عنوان دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان سخن‌گفت و ابراز امیدواری‌ نمود: این مهم درسایه رایزنی با مسئولان کشوری کانون و امضای تفاهم‌نامه همکاری با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره محقق‌ شود.
مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان نیز در این دیدار که روز سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت گرفت، از اهمیت نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سخن به میان‌ آورد و حرکت در این مسیر را رسالت همگانی توصیف‌ کرد.
غلامرضا ملک‌علیپور هم‌چنین، به تشریح اقدامات صورت‌ گرفته درجهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان در اردیبهشت ۱۴۰۳پرداخت و افزود: برای دست‌یابی به این هدف، علاوه بر توجه ویژه به مسائل سخت‌افزاری و نرم افزاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌ دستگاه‌های فعال در این حوزه، به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.
ملک‌ علیپور برهمین اساس نیز از واگذاری مسئولیت دبیرخانه کودک و نوجوان این ستاد در استان به کانون پرورش فکری استقبال‌ کرد و از پیگیری این موضوع و برنامه‌ریزی برای امضای تفاهم‌نامه خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.