کد خبر : 10512
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

استاندار :۱۱۹ واحد تولیدی در گیلان احیا شد

استاندار :۱۱۹ واحد تولیدی در گیلان احیا شد
ارتباط دانشگاه و صنعت در راستای غنابخشی به تولید و اشتغال گیلان عمیق‌تر می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی در گیلان تعطیل شود، گفت: در این مدت ۱۱۹ واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات احیا شده و به چرخه تولید بازگشته اند.
دکتر اسدالله عباسی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: همچنین ۳۰۸ واحد تولیدی فعال نیز که با ظرفیت پایینی کار می‌کردند در این دولت ارتقاء یافته اند که سهم بخش صنعت از این تعداد ۵۹ واحد، کشاورزی ۱۸۴ واحد و خدمات ۶۵ واحد است.
وی عنوان کرد: تعداد ۱۷۶ طرح سرمایه گذاری با ظرفیت ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۷۲ نفر نیز در این مدت مورد بهره برداری قرار گرفتند که سهم صنعت ۵۷ واحد، کشاورزی ۷۶ و خدمات ۴۳ واحد است.
به گفته وی، همچنین با تعیین تکلیف ۲۵ واحد تملیکی، تعداد واحدهای تحت تملک بانک های عامل استان به ۸۹ مورد کاهش یافته است.
استاندار گیلان در این جلسه اظهار کرد: در بخش کاهش نرخ بیکاری و اشتغال، استان بر اساس شاخص‌های مرکز آمار ۶ و یک دهم است که در مقایسه با هشت و ۲ دهم کشور، گیلان رتبه سوم کشوری را در این بخش دارد.
عباسی اضافه کرد: در بخش مشارکت اقتصادی نرخ مشارکت اجتماعی استان گیلان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی اضافه کرد: با هدف تسریع امور سرمایه گذاری در شفاف‌سازی عرصه‌های مستعد قابل واگذاری، ۳۱۹ عرصه را شناسایی و برای ۲۱۶ عرصه مجوز بی‌نام‌ صادر شد.
استاندار با تاکید بر دانش پایه کردن واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در گیلان، افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت در راستای غنابخشی به تولید و اشتغال گیلان عمیق‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه بسترهای سرمایه گذاری در گیلان فراهم شده است،گفت: تلاش کردیم با فراهم کردن بسترهای لازم گیلان را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه برنامه های راهبردی دولت در حوزه اشتغال در گیلان پیاده سازی می‌شود، افزود: اشتغال روستایی و اشتغال کارفرما محور و پایدار در گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
گیلان جایگاه دوم پرداخت تسهیلات را در کشور دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز در این جلسه با ارائه گزارش و عملکرد این اداره در مبحث تبصره ۱۶ و درصد اشتغال گفت: این طرح به دو جزء کمیته امداد و ۸ دستگاه تقسیم شده که در مجموع ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان در طرح تبصره ۱۶ پرداخت شد که برخی بانک‌های دولتی عملکرد بسیار خوبی در این پرداخت داشتند.
سیاوش آقاجانی ادامه داد: نسبت به رقم الحاقی ۵۳ درصد توسط بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات را داشتیم که گیلان به میزان پرداخت تسهیلات جایگاه دوم را در سطح کشور دارد.
وی میزان تعهد اشتغال امسال را ۳۲ هزار شغل اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان تعهد اشتغال استان افزایش ۳.۲ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
بازدید از شرکت دامپروری کشت و صنعت صنایع شیر ایران، بازدید از انبار دخانیات، مراسم کلنگ‌زنی، بازدید از ورزشگاه کارگران صومعه سرا، بازدید از کارخانه چوکا، شرکت در مراسم کلنگ زنی توسعه بیمارستان حضرت رسول(ص)، جلسه شورای هماهنگی مدیران و دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان از برنامه های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به این استان گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.