کد خبر : 10200
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛برگزاری پنجمین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛برگزاری پنجمین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی گیلان
ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی از مهم‌ترین این اهداف به‌شمار می‌رود.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از برگزاری پنجمین جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح هادی هفت روستا در قالب ۵ طرح خبر داد و گفت: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های هادی روستایی ضرورت دارد.
حامد دائمی اظهار کرد: پنجمین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی ۷ روستا در قالب ۵ طرح برگزار شد.
وی افزود: طرح‌های هادی ۷ روستا بررسی و ۴ طرح هادی روستاهای فشتام و بیجاربنه شهرستان رشت، مجموعه روستایی لاکسار و سیاوی و روستای دوگور شهرستان صومعه سرا تصویب و طرح هادی مجموعه روستایی آق اولر و مریان شهرستان تالش جهت بررسی به جلسه آتی موکول شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: با اجرای طرح هادی روستاهای یاد شده ۹۱۸ خانوار با جمعیتی افزون بر ۲۸۴۵ نفر جمعیت از خدمات این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.
دائمی بر ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح‌های هادی روستایی تأکید کرد و گفت: در هنگام تهیه طرح‌های هادی، مشاوران موظف به اخذ نظرات، دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم هستند تا نیازهای اساسی متقاضیان بومی و ساکن در روستاها در بازنگری طرح‌های هادی روستایی تأمین گردد.
وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.
دائمی با اشاره به اهداف طرح‌های بازنگری روستایی تصریح کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی از مهم‌ترین این اهداف به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: بهبود کیفیت بافت روستا در چارچوب اقدامات پیش‌بینی شده در طرح و تلاش برای ایجاد فضای مناسب‌تر سکونت و فعالیت در آن، ایجاد تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف مسکونی،تولیدی و خدماتی مورد نیاز در محیط روستا، کنترل و نظارت بر روند توسعه کالبدی روستا از طریق برنامه‌ریزی و تعیین نحوه استفاده از زمین در محدوده بافت مسکونی موجود و پیشنهادی از دیگر این اهداف است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.