کد خبر : 10205
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: افتتاح زودهنگام بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی لاکان رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: افتتاح زودهنگام بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی لاکان رشت
رسانه‌ها در بیان دستاوردهای بخش سلامت وظیفه سنگینی دارند

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان بسیار کمتر تبیین می‌شود،گفت: رسانه‌ها در بیان دستاوردهای بخش سلامت وظیفه سنگینی دارند.
محمدتقی آشوبی در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در گیلان، با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران افسران جنگ نرم و جبهه اطلاع رسانی هستند که نقش بسزایی در تقویت آگاهی بخشی حوزه سلامت دارند.
وی با بیان اینکه با یک برنامه استراتژیک و مدون چالش‌های نظام سلامت استان پایش و احصا شده است، افزود: سالمندی و کاهش جمعیت از ابر چالش گیلان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: این استان فرصت ۵ ساله برای خروج از چاله جمعیتی دارد در غیر این صورت برای ارائه خدمت به مردم طی ۲۰ سال آینده باید از خارج نیرو وارد کند.
آشوبی با اشاره به اینکه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان گیلان راه‌اندازی شده است، گفت: ۱۱۰۰ زوج نابارور در استان گیلان شناسایی شده‌اند و در مراکز دولتی و خصوصی درمان تحت درمان هستند.
وی با بیان اینکه سالمندی در گیلان منجر به بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر می‌شود، افزود: جمعیت سالمندی تبعات جبران ناپذیری برای استان داشته و هزینه‌های سنگینی را به بخش درمان وارد می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی چالش‌های بهداشت و درمان در استان ادامه داد: زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات فرسوده و ناکافی در گیلان از دیگر چالش‌های نظام سلامت استان است.
آشوبی به تشریح بخشی از اقدامات حوزه بهداشت و درمان در گیلان پرداخت و اضافه کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌های فیزیکی از جمله احداث سایت مرکزی دانشگاه در لاکان، تجهیز مراکز آموزشی درمانی به تجهیزات پیشرفته درمان از جمله پت اسکن، شتاب دهنده خطی با انرژی بالا درمان سرطان، MRI در لنگرود و تالش، راه‌اندازی CT اسکن در ۱۷ شهریور، حدود ۳۰ دستگاه دیالیز و سایر تنها بخشی از این اقدامات است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها، استعدادها، توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده در گیلان بسیار کمتر تبیین می‌شود، افزود: رسانه‌ها در بیان دستاوردهای نظام در بخش سلامت وظیفه‌ای بسیار سنگین دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان جنرال در رشت حق و مطالبه جدی گیلانی‌ها است، گفت: راه‌اندازی بیمارستان جنرال در رشت نخستین اقدام مبتنی و واقعی در برخورد با تعارض منافع است.
آشوبی، پیشگیری را از دیگر محورها و اولویت‌های نظام سلامت برشمرد و افزود: امروزه بسیاری از اقدامات جدی از جمله مراکز غربالگری درمان سرطان پستان در گیلان آغاز شده است و مجوز راه‌اندازی رشته فلوشیپ سوختگی در گیلان اخذ شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احداث بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت خبر داد، اضافه کرد: احداث بیمارستان جایگزین پورسینا از مصوبات سفر بوده که پنل‌های پیش‌ساخته آن در دست احداث است.
آشوبی از افتتاح زودهنگام بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی لاکان رشت خبر داد و بیان کرد: قطب‌های درمانی شرق و غرب استان گیلان نسبت به گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارند.
وی ادامه داد: احداث بیمارستان‌های جایگزین رازی و شفا در دستور کار است و با احداث بیمارستان جنرال در رشت، کمبود تخت‌های درمانی گیلان جبران می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پرداختی پرسنلی و غیر پرسنلی در این مجموعه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: بنابر ارزیابی‌های ما جز ۱۲ استان بهترین پرداختی در کشور هستیم.
آشوبی با اشاره به سفر آتی هیئت دولت به گیلان بیان کرد: تنها و بزرگترین خواسته ما از سفر آتی رئیس جمهوری به گیلان احداث بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.