کد خبر : 9271
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۸

جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین راه در جهت بهره مندی از سیره پاک ائمه اطهار است

جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین راه در جهت بهره مندی از سیره پاک ائمه اطهار است
️پیام استاندار گیلان به مناسبت دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی؛

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر اسدالله عباسی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان در پیامی به مردم استان گیلان به مناسبت برگزاری بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور، مردم را به مشارکت و حضور در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، متن پیام استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان به مناسبت برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بدین شرح است؛
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
کتاب، کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشوری نشانگر توان علمی و قدرت اجتماعی آن کشور محسوب می شود که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فضای مجازی و مشکلات عدیده در حوزه چاپ و نشر کتاب شاهد کاهش سرانه مطالعه بودیم.
کتاب از ارزشمندترین کالاهای فرهنگی به شمار می رود که نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ یک کشور دارد. به همین دلیل هم یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است و برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه ریزی صحیح و منطقی ضروری است تا با ارائه راهکارهای درست، این امر در جامعه اجرایی شود.
در این میان شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناساندن فرهنگ رضوی و بهره مندی از سیره پاک ائمه اطهار به ویژه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا(ع) از اهمیت بسزایی برخوردار است و بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف خواهد بود.
اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره ارزشمند از عموم آحاد مردم استان گیلان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنم و امیدوارم همگی با مشارکت در این مسابقه ارزشمند، زمینه تعمیق باورهای رضوی و مهدوی را در جامعه فراهم کنیم.
و من ا… التوفیق
دکتر اسدالله عباسی
استاندار گیلان
دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی با همکاری مشترک نهاد کتابخانه های عمومی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از روز 22بهمن وسالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال گذشته آغاز و تا 1 مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت . علاقمندان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه و یا به پایگاه اینترنتی razavi.samakpl.ir در این مسابقه بزرگ شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.