کد خبر : 8735
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

پاکسازی بیش از پنج هکتار از تالاب انزلی در روستای گاز گیشه و نوخاله و سمندق صومعه سرا

پاکسازی بیش از پنج هکتار از تالاب انزلی در روستای گاز گیشه و نوخاله و سمندق صومعه سرا
دامداران برای جلوگیری از خسارت روزافزون سنبل آبی به اقتصادشان حفاظت از محیط زیست و مشارکت در جمع آوری این اهریمن بنفش را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست محیط زیست صومعه سرا گفت: با حضور نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا،همکاری بسیار خوب جوامع محلی و دوستداران محیط زیست روستاهای گازگیشه،نوخاله و سمندق از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد .
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، امین آقایی از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می‌کنند.
وی افزود: سنبل آبی آسیب زیادی به اقتصاد جوامع محلی به خصوص حاشیه نشینان تالاب انزلی وارد می‌کند که در همین راستا با حضور نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا و همکاری بسیار خوب جوامع محلی و دوستداران محیط زیست بیش از 5 هکتار از تالاب بین‌المللی انزلی در محدوده روستاهای گازگیشه نوخاله و سمندق از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.
این مقام مسئول ادامه داد: از آنجاییکه صومعه سرا شهرستان اول استان در برخورداری از جمعیت گاومیش است، دامداران برای جلوگیری از خسارت روزافزون سنبل آبی به اقتصادشان حفاظت از محیط زیست و مشارکت در جمع آوری این اهریمن بنفش را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا خاطرنشان کرد: جوامع محلی علاوه بر جمع آوری سنبل آبی در مقابله با شکارهای غیرمجاز نیز همکاری موثری دارند و هرکجا که شکارچی غیرمجازی را در حال تخلف ببیند، بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع می‌دهند و این امر رویای شکارچیان غیرمجاز را در صومعه سرا به کابوس تبدیل کرده است.
آقایی در پایان تصریح کرد: زیستگاه های صومعه سرا معمولا محل عبور پرندگان مهاجر هستند و پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی از این منطقه عبور می‌کنند و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا محلی امن برای فرودهای موقتی این مهمانان زیبا در شهرستان فراهم کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.