کد خبر : 7857
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

درآستانه ماه محرم برگزارشد: نشست ادبی با محوریت شعر آیینی

درآستانه ماه محرم برگزارشد: نشست ادبی با محوریت شعر آیینی
نقش مسئولان و فعالان فرهنگی را در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی تاثیرگذار است.

به گزارش پویشگران گیل:
انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، روز شعر و ادب آیینی و قرابت زمانی این مناسبت با ماه محرم را بهانه‌ای برای پرداختن به اشعار آیینی و محتشم‌خوانی قرار دادند.
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با عنوان سلامی دوباره و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لشت‌نشاء صورت‌ پذیرفت.
این گردهم‌آیی ادبی با صحبت‌های اسماعیل محمدپور، از شاعران اهل‌بیت (ع) آغاز شد و وی طی سخنان کوتاهی به جایگاه محتشم کاشانی و نقش این شاعر برجسته در ترویج شعر آیینی پرداخت.
میهمان این نشست هم‌چنین، آثار نوقلمان عضو کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری گیلان را مورد نقد و بررسی قرارداد و به خوانش اشعاری در مدح و منقبت امام‌حسین(ع) پرداخت.
او در این میان، از شاخصه‌های اشعار آیینی سخن‌ گفت و زبان متقن، عنصر عاطفه، خیال و موسیقی واژگانی را لازمه‌ی سرایش این گونه از اشعار دانست.
برپایه این‌گزارش، امام جمعه لشت‌نشاء نیز از حاضران این هم‌نشینی ادبی بود و ضمن مهم‌ برشمردن فعالیت‌های کانون اظهار نمود: آینده در دستان کودکان است و ضرورت‌ دارد برای تربیت این نسل، جدیت بیش‌تری داشته‌باشیم.
حجّت‌الاسلام کمال‌ تجدد برهمین اساس، نقش مسئولان و فعالان فرهنگی را در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی تاثیرگذار خواند و توجه بیش‌تر به حوزه کودک و نوجوان را خواستار شد.
نشست ادبی با محوریت شعر آیینی/ نوقلمان عضو کانون گیلان به محتشم‌خوانی پرداختند
کارشناس مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست‌ ادبی سلامی دوباره و دوپ نجره‌های استانی کانون گفت‌: این هم‌نشینی‌ها به ارتقای سطح دانایی‌های ادبی مخاطبان کمک‌ می‌کند.
حمیرا خدابنده درهمین‌حال، از پیشینه کانون پرورش فکری لشت‌نشاء به عنوان نخستین مرکز فرهنگی هنری کانون استان صحبت‌کرد و برگزاری نشست ادبی به میزبانی این مرکز را دارای اهمیت خواند.
این شاعر و نویسنده در ادامه، به خوانش رباعیات عاشورایی خود پرداخت و در پایان از همراهی مسئولان، اعضا و خانواده‌ها قدردانی‌ نمود.

مسئول حراست کانون استان گیلان هم از حاضران در این نشست بود و ضمن با اهمیت توصیف‌کردن واقعه عاشورا و والایی جایگاه شهیدان کربلا اظهار داشت: نقش کودکان و نوجوانان در شکل‌گیری این حماسه ماندگار، ویژه است.
نشست ادبی با محوریت شعر آیینی/ نوقلمان عضو کانون گیلان به محتشم‌خوانی پرداختند
جعفر مجیدی در ادامه به تحول‌آفرینی این رویداد در افراد و جوامع اشاره و افزود: انقلاب روحی حُربن‌ریاحی، از این جمله است و پیام‌های انسان‌ساز واقعه عاشورا در طول حیات بشر، راهنما و راهگشا خواهدبود.
براساس این گزارش، تجلیل از شاعر کودکان و نوجوانان، نوجوانان شاعر و هم‌چنین، ثبت دل‌نوشته‌های عاشورایی در قالب طومار، پایان بخش این نشست ادبی در ۲۷ تیر سال ۱۴۰۲ به‌شمار می‌رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.