کد خبر : 7177
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی؛ مهرواره “می پئر، می مار” برگزار شد

با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی؛ مهرواره “می پئر، می مار” برگزار شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز با اشاره به اینکه جشنواره “می پئر، می مار” یک اقدام ارزشی است،گفت: از بانی این مهرواره که چنین حرکتی را پایه ریزی کرده و همچنین از شهردار و اعضای شورای شهر بندرانزلی که در این راستا ما را حمایت کردند بسیار سپاسگزارم.

به گزارش پویشگران گیل:
مهرواره “می پئر، می مار” کاری از دنیز خدایاری مدرس سینما و عکاسی در بندرانزلی برگزار شد.
مهرواره “می پئر، می مار” که سال گذشته طی فراخوانی مبنی بر عکاسی از پدران، مادران و فرزندان صورت گرفت روز جمعه ۲۳ تیرماه امسال به مناسبت روز تحکیم خانواده در آیینی با حضور خانواده ها برپا شد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.
دنیز خدایاری از اساتید هنر سینما و عکاسی و بانی و مسئول برگزاری این مهرواره در گفتگویی با بیان اینکه مهرواره “می پئر، می مار” با مشارکت و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای شهر و شهرداری بندرانزلی برپا شد گفت: هدف از برگزاری این مهرواره تحکیم قوام خانواده با نگاه تخصصی هنر عکاسی بوده است.
وی افزود: فرم، سایه و بافت از اولویت‌ها و ظرافت‌های هنر عکاسی است که از دریچه دوربین هرآنچه را که عموم از رویت آن عاجزند به تصویر می‌کشد.
بانی این مهرواره اظهار داشت: سال گذشته پس از فراخوانی که ارائه شد خانواده‌های زیادی برای مشارکت در این فراخوان مراجعه کردند که پس از برنامه ریزی‌های صورت گرفته گشایش و اکران رسمی این مهرواره به امسال کشیده شد که روز جمعه ۲۳ تیر ماه در بندرانزلی برگزار گردید و خوشبختانه بازخوردهای مثبتی را نیز از سوی خانواده‌ها دریافت کردیم.
وی ادامه داد: در این مهرواره ۸۰ خانواده مشارکت داشتند که چالش تشخیص تصاویر دست والدین نیز از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
خدایاری تصریح کرد: در بخش عکاسی خانواده به روانشناسی ارتباط کودکان و مادر و پدر توجه شد که بازتاب و عکس العمل‌های عجیب و جالبی را پس از ارائه این تصاویر با فریم عکاسی و ظرافت‌های این هنر شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه نگاه متفاوت عکاس بر پایه دانش سواد بصری است،گفت: حس تنفر و محبت در فریم دوربین برای عکاسان قابل تشخیص بوده که با این دید متفاوت به ثبت لحظاتی می‌پردازند.
بانی و حامی این مهرواره همچنین از کانون پرورش فکری کودکان بندرانزلی، شورای شهر و شهرداری این شهرستان که در این راستا به منظور تحقق این هدف و حرکت هنری و اجتماعی در برپایی آن سهیم بودند قدردانی کرد و همچنین اشاره کرد: برای برگزاری این برنامه خانواده محور نیاز بود سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و ذیربط استان و شهرستان نیز به حمایت از این حرکت می‌پرداختند تا دستیابی به آرمان تحکیم کانون خانواده بصورت گسترده‌تر اجرایی و عملی شود که متاسفانه در این خصوص اقدام حمایتی از جانب سایر دستگاه‌ها صورت نگرفت.
وی همچنین اضافه کرد: شهرستان انزلی فاقد یک سالن نمایشگاهی مناسب عکاسی است که شایسته است در این خصوص مسئولین عالی رتبه استان و شهرستان به فکر ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه عکس یا برنامه های هنری این‌چنینی باشند.
خدایاری در پایان با تاکید بر اینکه این نوع حرکت هنری به تعمیق پیوند فرزندان با والدین و افزایش شناخت هر چه بیشتر آنان کمک می کند خاطر نشان کرد: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در آینده نزدیک این مهرواره در سایر شهرستان های گیلان نیز برپا خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز با اشاره به اینکه جشنواره “می پئر، می مار” یک اقدام ارزشی است،گفت: از بانی این مهرواره که چنین حرکتی را پایه ریزی کرده و همچنین از شهردار و اعضای شورای شهر بندرانزلی که در این راستا ما را حمایت کردند بسیار سپاسگزارم.
سیدجلیل میرعظیمی افزود: جای بسی افتخار است که چنین برنامه ای با بار ارزشی بالا و معنوی در کانون پرورش فکری برگزار شده است.
وی اذعان داشت: پدر و مادر بعد از خداوند قابل پرستش هستند و این برنامه باعث شد ما تفاوت‌های ارتباط والدین و فرزندان را احساس کنیم بطوریکه امروزه می بینیم که مادران و پدران به نظرات فرزندان خود احترام می‌گذارند و برای پیشرفت آنان از هر کوششی دریغ نمی‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نواجوانان انزلی همچنین اظهار داشت: بسیار خرسندیم که والدین به عشق فرزندان و گرمی خانواده خود، روز جمعه خود را اختصاص دادند تا در این جشنواره حضور پیدا کنند و ما شاهد بودیم که این برنامه توانست ارتباط و احساسات خوبی بین خانواده ها برقرار کند؛ در نتیجه باید این حرکت هنری زیبا را ارزش گذاشت و امیدواریم این نوع برنامه‌ها با حمایت‌های مسئولین و مدیران بصورت گسترده‌تر اجرا شود.

پایگاه خبری ره نگاران

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.