کد خبر : 6021
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان: ۴۰ درصد کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی، تنها یک بیمه شده دارند

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان: ۴۰ درصد کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی، تنها یک بیمه شده دارند
میل بالای شهروندان به بازنشستگی‌های پیش از موعد را از عوامل اصلی قرار گرفتن استان گیلان

به گزارش پویشگران گیل:
در آستانه هفته تامین اجتماعی،سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان در نشستی خبری به تشریح مهمترین دستاوردها و اقدامات و همچنین آمار جامعه تحت پوشش و تعهدات ریالی ارائه شده در سطح استان پرداخت .
به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی به تمامی بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران ، اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده ترین سازمان بیمه گر کشور است که افزون بر نیمی از جمعیت را تحت پوشش خود دارد.
وی با بیان اینکه ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی از اهداف اصلی این مجموعه است، تامین اجتماعی را از ابزارهای اساسی برای تحقق عدالت اجتماعی و بستری برای توسعه برشمرده و گفت:این سازمان به شکل عمومی و غیردولتی بوده و منابع آن توسط بیمه شده و کارفرما از محل حق بیمه‌ها تامین می‌شود.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی در ابتدای سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری، گسترش و اشاعه پوشش های بیمه ای را محور این سیاستها برشمرده و اذعان داشت در این راستا در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال گذشته بیش از ۴۸۰۰۰ نفر در این قالب به جرگه افراد بیمه شده تحت پوشش در سطح استان پیوسته‌اند.
کیوان مرتضوی پرداخت ماهانه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به ۱۸۰ هزار نفر مستمری بگیر را بزرگترین گروه تعهداتی استان از حیث ارقام ریالی برشمرده و افزود : با لحاظ هزینه ۵۰ میلیارد تومانی مقرری بیمه بیکاری و هزینه های حوزه درمان این رقم به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در ماه میرسد و این درحالی است که منابع درآمدی ناشی از وصول حق بیمه در استان در ایده آل‌ترین شرایط حدود ۹۰۰ میلیارد تومان یعنی ۶۰ درصد مبلغ مذکور میباشد .
وی همچنین با تشریح نسبت پشتیبانی به عنوان مولفه ای مهم در نظام بیمه ای، سالمندبودن،مهاجر پذیر بودن و میل بالای شهروندان به بازنشستگی‌های پیش از موعد را از عوامل اصلی قرار گرفتن استان گیلان در رتبه انتهایی کشور در این شاخص با عدد ۲/۹ دانسته و اضافه کرد: در سالهای اخیر بیش از نیمی از بازنشستگان را ( ۵۲ درصد)متقاضیان مشاغل سخت و زیان آوروگروههای پیش از موعد تشکیل داده اند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با تاکید براینکه حیات سازمان با رونق تولید و اقتصاد و حیات کارخانجات گره خورده ، اظهار داشت : نگاه حمایتی به واحدهای تولیدی و همکاری با کارفرمایان از راهبردهای اتخاذی در استان برای تقویت فضای تعاملاتی و اعتماد سازی می باشد .
کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه تنها ۸۰۰ واحد کارگاهی در استان بالاتر از ۵۰ نفر بیمه شده دارند افزود:بیش از ۸۰ درصد کارگاه‌های مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در استان بین یک تا ۵ نفر کارگر دارند که نیمی از این آمار متعلق به واحدهای دارای تنها یک نفر بیمه شده است .
تشریح قوانین بخشودگی جرائم بیمه ای و امکان تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده ، اعطای بیش از ۸۴۰۰ وام قرض الحسنه به بازنشستگان ، اعزام ۱۹۵۰ نفر مستمری بگیر به سفر زیارتی مشهد مقدس و برگزاری میزهای خدمت با هدف دیدارهای چهره به چهره و در دسترس بودن مدیران برای شرکای اجتماعی از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود .
شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۴۷۵ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۸۰ هزار مستمری بگیر ( که ۱۱۴ هزار نفر آنها بازنشستگان ، ۷۲۰۰ نفر را ازکارافتادگان و ۵۹ هزار نفر بازماندگان هستند ) به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند که از این بین ۲۷ درصد بیمه شدگان اصلی و ۱۷ درصد بازنشستگان را زنان تشکیل میدهند .
گفتنی است: ۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.