کد خبر : 5764
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

قائم‌مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور: مناطق باید در تابستان برای ۶۰ بسته سرمایه‌گذاری،سرمایه جذب کنند

قائم‌مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور: مناطق باید در تابستان برای ۶۰ بسته سرمایه‌گذاری،سرمایه جذب کنند
باید مناطق را به بهشت سرمایه‌گذاران بدل کنیم از این‌رو ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در راستای تحقق این شعار شکل گرفته تا با ایجاد موج و جریانی جدید و دستیابی به اهداف این شعار محقق شود.

به گزارش پویشگران گیل:
قائم‌مقام دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در ستاد جهش سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد کشور باید در فصل تابستان برای ۶۰ بسته از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده خود سرمایه‌گذار جذب کنند.
مسعود حسین پور در جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد انزلی؛ این منطقه را از پیشگامان و درخشان‌ترین سازمان‌ها در کشور دانست و افزود: متاسفانه نه تنها این منطقه بلکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آنگونه که باید مبتنی بر فلسفه وجودی خود و جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌های داخلی و خارجی، رونق تولید و صادرات حرکت نکرده‌اند.
وی عنوان کرد: از این‌رو ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرت مهم‌ترین و جدی‌ترین تلاش برای تحقق تحول در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات در این مناطق و به تبع آن در کشور است لذا باید در یک همکاری تنگاتنگ ذیل مدیریت جهادی شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد سرعت بیشتری یابد و به واسطه آن تولید و رونق اقتصادی شکل گیرد.
وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مناطق آزاد کشور گفت: نیازمند اقدامات جهادی‌تر با سرعت بیشتر در بخش سرمایه‌گذاری هستیم اما این سرعت نباید نافی کیفیت باشد. به علت وجود رقابتی بزرگ و نفس‌گیر که ایران با کشورهای منطقه و … دارد هرگونه غفلت در این بخش به ضرر ما خواهد بود.
حسین‌پور تاکید کرد: ما باید این عقب افتادگی، غفلت، تفاوت سرعت با سایر کشورها و فاصله پیش آمده با اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را با حرکتی جهادی جبران کنیم و این امر به رویکردی انقلابی که فراتر از حرکت‌های مرسوم باشد، نیاز دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور گفت: باید این مناطق را به بهشت سرمایه‌گذاران بدل کنیم از این‌رو ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در راستای تحقق این شعار شکل گرفته تا با ایجاد موج و جریانی جدید و دستیابی به اهداف این شعار محقق شود.
حسین پور تصریح کرد: ظرفیت کارشناسی و منابع انسانی، اختیارات قانونی، مزیت‌ها و نیز تنوع و کیفیت بالای امکانات طبیعی و غیرطبیعی در مناطق آزاد بسیار است و در کنار این ستاد، شورای حمایت از جهش سرمایه‌گذاری و صادرات مناطق آزاد نیز شکل گرفته تا از پتانسیل بخش‌های مختلف از جمله نمایندگان مجلس و سازمان توسعه تجارت، وزارت خارجه، شورای عالی امنیت ملی، گمرکات و سازمان ارتباطات اسلامی نیز استفاده کند.
وی در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه‌های خارجی در بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد گفت: باید از همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند تبادل هیات‌های خارجی استفاده کرد و از ظرفیت این ستاد هم برای سرعت بخشی در این مقوله بهره برد.
قائم مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در تکالیف بهاره و زمستانه خواستار تولید بسته سرمایه‌گذاری بود که در فصل تابستان این تکلیف متوقف شد و مناطق آزاد باید به جای تولید بسته برای ۶۰ بسته از ۱۰۰ بسته تولیدی خود بازاریابی و جذب سرمایه کنند.
وی گفت: شورای عالی مناطق آزاد کمیت را متوقف و بر کیفیت تمرکز کرده است و با هدایت و تولید بسته‌ها به سمت مناطق ویژه به آنها تکلیف کرده ۱۰ بسته سرمایه‌گذاری و در مجموع ۳۰۰ بسته تا پایان تابستان آماده کنند.
حسین‌پور یکی از برنامه‌های شورای عالی مناطق آزاد را بسترسازی برای تحقق سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد یورویی در مناطق آزاد اعلام کرد و افزود: تلاش برآن است بیش از این میزان سرمایه را جذب کنیم اما قبل از جذب سرمایه‌گذار باید کیفیت بسته‌های سرمایه‌گذاری بررسی شود سپس برای جلب اعتماد، معاون اقتصادی سازمان زیر این بسته ها را امضا و تایید کند.
وی راه دیگر جذب سرمایه‌گذار را آماده کردن بسته‌های تبلیغی برای معرفی به مخاطب عنوان و اظهار کرد: این بسته‌ها باید به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن به متقاضی ارائه شود.
وی با بیان اینکه شورای عالی مناطق آزاد بدنبال جذب سرمایه‌های داخل کشور، سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران است، گفت: باید نقدینگی ایرانیان در این بخش استفاده شود همچنین می‌توان با برگزاری سلسله نشست‌هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک برنامه مدون برای جذب سرمایه‌های سرگردان و غیرمولد در کشور دست یافت و این سرمایه‌ها را در مناطق آزاد جذب کرد.
مشاور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: باید سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور نیز در این مدل مدنظر قرار گیرد، این ستاد باید عوامل و مولفه‌های موثر در ایجاد و جهش سرمایه‌گذاری و صادرات را شناسایی کند و موانع و مشکلات پیش روی این جهش را بررسی و برای فرصت‌ها و منابع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند.
وی اضافه کرد: باید موانع و مشکلات شهرستانی و استانی در داخل منطقه رفع شود و در حوزه مدیریت ملی نیز آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکلات هستیم.
حسین‌پور از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۵ نمایشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تا پایان امسال هشت نمایشگاه داخلی و هفت نمایشگاه خارجی برگزار خواهد شد و هر منطقه برگزاری یکی از این نمایشگاه‌ها را بر عهده خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.