کد خبر : 5684
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

رایزنی مدیریت شهری برای تامین اعتبار طرح‌های عمرانی،سرمایه‌گذاری و بازآفرینی شهری

رایزنی مدیریت شهری برای تامین اعتبار طرح‌های عمرانی،سرمایه‌گذاری و بازآفرینی شهری
شهرداری رشت در راستای حل معضل ترافیکی شهر می‌تواند سهم خواهی خود از اعتبارات و بودجه‌های ملی را افزایش دهد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هم از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و معاونین وی با رحیم شوقی، شهردار رشت دیدار کرده و در مورد موضوعاتی همچون تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی، بازآفرینی شهری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری از قبیل تالاب عینک به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.
شراره کاووسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و معاونین وی با رحیم شوقی، شهردار رشت دیدار کرده و در مورد موضوعاتی همچون تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی، بازآفرینی شهری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری از قبیل تالاب عینک به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.
شهردار رشت در این جلسه ابراز داشت: شورای اسلامی شهر رشت و مجموعه مدیران شهرداری برای پیشرفت پروژه‌ها و انجام کارهای اولویت‌دار و ماندگار در سطح شهر واقعا پای کار هستند و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در این مسیر یاریگر ما باشد.
شوقی پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و بافت‌های فرسوده را در کنار طرح‌های میثاق از دیگر پروژه‌های مهمی که نیازمند تامین اعتبار هستند ذکر کرد و افزود: وظایف شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری روز به روز در حال گسترده شدن است و این نهاد غیردولتی باید خدمات متنوعی را به مردم ارائه دهد بنابراین با توجه به کاهش درآمدها و مشکلات اعتباری در سطح کشور، کمک و حمایت مالی از آن‌ها ضرورت دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هم در این جلسه ضمن استقبال از رویکردهای مثبت کاری شهرداری رشت و شورای اسلامی اذعان کرد: ترافیک از معضلات اساسی شهر رشت است و برای رفع آن پیگیری‌های زیادی در ابعاد مختلف شکل گرفته و این سازمان آمادگی دارد تا در این راستا و ایجاد زیرساخت‌های لازم به شهرداری رشت کمک کند.
کاووسی اجرای پروژه‌های تقاطع‌های همسطح و غیر همسطح توسط شهرداری رشت را گامی بسیار مثبت برای این شهر خواند و گفت: شهرداری رشت در راستای حل معضل ترافیکی شهر می‌تواند سهم خواهی خود از اعتبارات و بودجه‌های ملی را افزایش دهد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هم از آن حمایت خواهد کرد.
وی ضمن اشاره به برخی از مؤلفه‌های توسعه شهری و کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تصریح کرد: منطقه لاکان با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد برای انجام یکسری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناسب است و شهرداری رشت می‌تواند نسبت به سوق دادن سرمایه‌گذاری‌ها به آن سمت مطابق با طرح آمایش سرزمینی برنامه‌ریزی کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اذعان کرد: دستورالعمل اجرای بودجه سال ۱۴۰۲ چند روزی است که ابلاغ شده و اجازه داده شد تا سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار برخی از پروژه‌های نیمه تمام با شهرداری‌ها مشارکت داشته باشد.
کاووسی ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک سپیدرود، تصفیه خانه لاکانشهر و تصفیه‌خانه بیمارستان‌ها را از دیگر اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه خواند و گفت: اخیرا درخواست کردیم تا ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مدیریت پسماند، محل دفن جدید زباله و کارخانه کود آلی اختصاص پیدا کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.