کد خبر : 4838
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

میزان آب مصرفی مردم گیلان ۶ لیتر در ثانیه بیشتر از سایر نقاط کشور است

میزان آب مصرفی مردم گیلان ۶ لیتر در ثانیه بیشتر از سایر نقاط کشور است

به گزارش پویشگران گیل: علیپور میزان مصرف آب در گیلان را ۶۲۵۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: میزان آب مصرفی مردم گیلان ۶ لیتر در ثانیه بیشتر از سایر نقاط کشور است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه در حوزه فاضلاب، آقای رئیس جمهور اولویت را ساماندهی ۲ رودخانه

به گزارش پویشگران گیل:
علیپور میزان مصرف آب در گیلان را ۶۲۵۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: میزان آب مصرفی مردم گیلان ۶ لیتر در ثانیه بیشتر از سایر نقاط کشور است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه در حوزه فاضلاب، آقای رئیس جمهور اولویت را ساماندهی ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و همچنین احیای تالاب انزلی تعیین کردند، بیان کرد: در همین راستا اولویت آبفای گیلان نیز فاضلاب شهرهای رشت، صومعه سرا، انزلی و فومن قرار گرفت که آلوده کننده تالاب انزلی هستند.
مازیار علیپور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فاضلاب مسکن مهر رشت اظهار کرد: به دنبال آن هستیم با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی ظرف ۳ الی ۴ ماه آینده این طرح را به پایان برسانیم.
وی همچنین از آغاز فاز اجرایی پروژه فاضلاب رشت با ۱۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: در چندین جبهه پیمانکار باید کار را آغاز کند تا پروژه ظرف ۳۷ ماه به پایان برسد.
علیپور افزود: همراستا با این پروژه سایر طرح‌ها نیز اجرایی خواهند شد تا ۱۵۰ هزار خانوار از فاضلاب بهداشتی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل آبفای گیلان همچنین با بیان اینکه قطعی آب از پیش تعیین شده در گیلان نداریم گفت: ممکن است به دلیل حادثه شکستگی پیش بیاید که بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد.
علیپور میزان مصرف آب در گیلان را ۶۲۵۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: میزان آب مصرفی مردم گیلان ۶ لیتر در ثانیه بیشتر از سایر نقاط کشور است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد: از عموم مردم تقاضا داریم که از آب شرب برای مصارف غیر شرب نظری شستشوی حیاط و آبیاری باغچه و کشاورزی استفاده نکنند چرا که در مناطق روستایی و ییلاقات کمبود آب داریم.
علیپور با بیان اینکه شرکت آبفای گیلان یک شرکت خودگردان و غیردولتی است که هزینه‌های آن با درآمدهای جاری پوشش داده می‌شود، افزود: حدود ۷۵ میلیارد تومان از مردم و سازمانها طلب داریم و انتظار داریم که در دوره اول پس از صدور قبوض هزینه آب پرداخت شود.
مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه استان گیلان دومین استان با اعتبار بالا در طرح محرومیت‌زدایی آب است، بیان کرد: اعتبار کلی ۱۸۵۲ میلیارد تومان شرف ۳۰ ماه بوده که امسال ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که تخصیص کامل پیدا کرده تا بتوانیم برای آبادی روستاها استفاده کنیم.
علیپور در رابطه با آخرین وضعیت تصفیه خانه طول لات رحیم آباد نیز اظهار کرد: حفر یک حلقه چاه به پایان رسیده و دومین چاه نیز در حال حفاری است و به زودی از سوی آب منطقه‌ای تحویل آبفا می‌شود.
وی در رابطه با طرح‌های آب و فاضلاب لنگرود نیز اظهار کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌های طرح محرومیت‌زدایی در لنگرود برای روستاهای فاقد آب و روستاهای دارای تنش آبی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.
مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: با اجرای این پروژه‌ها انتفاع آن به شهر لنگرود نیز می‌رسد.
علیپور گفت: در رابطه با کیفیت آب شرب و لایروبی فاضلاب توافقات خوبی صورت گرفته که هر سه ماه یکبار گزارش آن در رابطه با تبصره ۳ به شورا و شهرداری لنگرود ارایه می‌شود.

سایت خبری دیار میرزا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.