کد خبر : 4923
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

لایروبی ۹۵ درصد از حاشیه غربی حوضچه قدیم انزلی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

لایروبی ۹۵ درصد از حاشیه غربی حوضچه قدیم انزلی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
عملیات لای برداری رسوبات انباشه شده در مجاورت اسکله بلوار انزلی از تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفت.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: لایروبی حاشیه غربی حوضچه قدیم انزلی (اسکله بلوار) ۹۵ درصد پیشرفت پروژه داشته است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی خدمتگزار با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای تعامل شهر و بندر و حسب درخواست های متعدد شرکت های تعاونی فعال در بخش غربی حوضچه قدیم انزلی مبنی بر کاهش عمق شدید محدوده آبی تحت فعالیت و عدم امکان تداوم فعالیت گردشگری دریایی و همچنین ناایمن بودن محدوده یاد شده جهت تردد، عملیات لایروبی حاشیه غربی حوضچه قدیم انزلی از اواخر سال گذشته آغاز شد.
وی افزود: عملیات لای برداری رسوبات انباشه شده در مجاورت اسکله بلوار انزلی از تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفت.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تا به امروز ۱۳۰ هزارمتر مکعب در محدوده مذکور لایروبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طول محدوده عملیاتی ۷۸۰ متر و عرض آن بین ۷۰ تا ۱۰۰ بوده و ۲ و نیم تا ۳ متر عمق ایجاد شده است.
خدمتگزار ادامه داد: در این پروژه به منظور عدم وابستگی به شرایط جوی و دریایی برای تخلیه لای استحصالی به کمک خط لوله انتقالی به طول ۶۰۰ متر و همچنین احداث دایک دپو در خشکی استفاده شده است.
وی تصریح کرد: این عملیات توسط ۳ فروند لایروب کاترساکشن و طی بیش از هزار ساعت کارکرد تجهیزات صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.