کد خبر : 4755
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: فرهنگ جامعه را به سمت ازدواج آسان سوق دهیم

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: فرهنگ جامعه را به سمت ازدواج آسان سوق دهیم
متاسفانه کشور با پیری مواجه است و تا ۲۰ سال آینده با سالمندی شدیدی مواجه خواهیم شد

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: امروزه فرهنگ جامعه و سبک زندگی را باید به سمتی ببریم که ازدواج آسان و ساده ترویج یابد.
جهانبخش آرمان در مراسم جشن وصال گیلان در رشت اظهار کرد: امروز در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در گیلان نیز مراسم ازدواج ۲۲۰ زوج در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار گیلان دغدغه جوانان را دارند که در این راستا مصوبات خوبی نیز در ستاد ساماندهی امور جوانان در گیلان تصویب شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: یکی از مصوبات این است که اماکن و تالارهای تحت اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای امر ازدواج آسان به دبیرخانه این ستاد در اداره ورزش و جوانان گیلان اعلام شود که تاکنون نیز ۵۲ مکان اعلام و در سامانه ثبت شده تا زوج‌های جوان بتوانند مراسم عروسی خود را بطور رایگان در این مراکز برپا کنند.
– ۳۳۰ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود
همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: امسال ۸۲۲ جهیزیه به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال به نوعروسان تحت پوشش این کمیته در این استان اهدا می‌شود که به هر نوعروس حدود ۴۰۰ میلیون ریال از کالاهای اساسی اهدا می شود.
اهرابی افزود: با توجه به شرایط و پیری جامعه، ازدواج آسان و رغبت به فرزندآوری از اهداف اصلی و مهم ما است و علاوه بر اهدای جهیزیه به نوعروسان، برای اشتغال جوانان نیز برنامه‌های خوبی داریم.
وی ادامه داد:خوشبختانه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور در این مورد حساسیت و پیگیری‍‌های ویژه‌ای دارند که با توجه به این امر، تسهیلات خوبی نیز برای اشتغال در اختیار جوانان قرار خواهیم داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان بیان کرد: متاسفانه کشور با پیری مواجه است و تا ۲۰ سال آینده با سالمندی شدیدی مواجه خواهیم شد و به همین دلیل برای برپایی جشن‌های ازدواج آسان هرسال بیش از سال گذشته فعالیت می‌کنیم.
مراسم جشن وصال در گیلان همزمان با سراسر کشور در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با حضور ۴۰ زوج جوان برگزار شد که مراسم سنتی عروس بران، اجرای نمایش کمدی، سرود و اهدای جوایز به زوج‌های حاضر از برنامه‌های مختلف جشن وصال در گیلان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.