کد خبر : 9046
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کارگرنیا خبر داد؛ راه اندازی مرکز پژوهش شورای شهر رشت

کارگرنیا خبر داد؛ راه اندازی مرکز پژوهش شورای شهر رشت
انتظار داریم این مهم با سرعت بیشتری اجرایی شود و یقینا اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا، از ورود حجم گسترده ای از زباله‌ها به سایت سراوان جلوگیری می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته مرکز پژوهش در شورا مشغول فعالیت بود، بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور تمامی شهرهای بالای 200 هزار نفر باید دارای مرکز پژوهش باشند.
محمدحسین واثق کارگرنیا در نود و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: همه آنانی که برای شناساندن انقلاب بزرگ امام حسین (ع) در تلاش هستند، یقینا اجرشان را از خدای بزرگ کسب می کنند.
وی با بیان اینکه تنها مصیبتی که هیچ گاه از قلب انسان‌ها خارج نشده ، شهادت امام حسین (ع) است، افزود: این عشق و ارادت از دوران کودکی توسط والدین ما نهادینه شد و از این بابت خدا را شاکریم که حب اهل بیت (ع) را در قلبمان قرار داده است.
کارگرنیا به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) فرمودند: یاری رساندن به ستمدیده و امر به معروف و نهی از منکر ، جهاد در راه خدا است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پنجم مرداد مصادف با سالروز عملیات مرصاد بیان کرد: گروهک منافق مجاهدین خلق با همدستی رژیم بعث عراق ناجوانمردانه به مرزهای ایران حمله کردند که با دفاع جانانه رزمندگان ایرانی و فرماندهی دلاورانه شهید صیاد شیرازی،بار دیگر اهداف پلید آنان در نطفه خاموش شد.
توسعه حرم خواهر امام رشت
کارگرنیا با بیان اینکه طرحی پیرامون توسعه حرم مبارک فاطمه اخری (س) تدوین شده بود، افزود: انتظار می‌رود با بازبینی مجدد این طرح و برنامه‌ریزی‌های مناسب و عملیاتی کردن آن در کنار عایدات معنوی از وجود این بارگاه معنوی، از وجود این حرم مبارک در راستای توسعه گردشگری مذهبی با هدف ایجاد درآمد پایدار و رونق اقتصادی برای شهر نیز اقدام شود.
وی با تاکید به اینکه دریافت هر گونه مبلغ مازاد در راستای عوارض ساختمانی و ساخت وساز تخلف است، گفت: یقینا در صورت مشاهده چنین موردی نیز با متخلفین برخورد قانونی می شود.
راه اندازی مرکز پژوهش در شورای شهر رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته مرکز پژوهش در شورا مشغول فعالیت بود، بیان کرد:بر اساس اعلام وزارت کشور تمامی شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید دارای مرکز پژوهش باشند و اخیرا جلسه ای با محوریت این موضوع در وزارت کشور تشکیل شد که نماینده ای از سوی شورای رشت نیز در آن جلسه حضور پیدا کرد و اساسنامه مربوط به مرکز پژوهش به شورا ارسال شده است و این اساسنامه به منظور اعلام نظر نهایی در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه پیرامون آن اعلام نظر می‌شود.
رئیس شورای رشت با اشاره به انعقاد قرارداد تفکیک زباله از مبدا افزود: انتظار داریم این مهم با سرعت بیشتری اجرایی شود و یقینا اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا، از ورود حجم گسترده ای از زباله‌ها به سایت سراوان جلوگیری می‌کند.
بررسی اساسنامه پسماند گیلان به صورت یک فوریتی
در این جلسه بار دیگر اساسنامه پسماند استان مطرح شد که اعضای شورای رشت به واسطه شائبه‌هایی که در آن وجود داشت با بررسی اساسنامه به صورت دو فوریتی مخالفت کردند و با موافقت اعضای شورا مقرر شد پس از مکاتبات استانداری گیلان با وزارت کشور پیرامون بندهایی از این اساسنامه در نهایت این موضوع مجددا در صحن شورا مطرح و به رای گذاشته شود.
ایجاد کمیسیون معماری و شهرسازی
لایحه ایجاد کمیسیون معماری شهرسازی نیز در این جلسه مطرح و با رای اعضای شورا قرار شد این لایحه به صورت یک فوریتی در کمیسیون‌های تخصصی شورا بررسی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.