کد خبر : 3418
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد: افزایش ۳۰ درصدی واردات از مرزهای گیلان طی ۲ ماه گذشته

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد: افزایش ۳۰ درصدی واردات از مرزهای گیلان طی ۲ ماه گذشته
در حال حاضر ۵ شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعالیت دارند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از افزایش ۳۰ درصدی واردات در مرزهای استان توسط ناوگان جاده ای طی دو ماه گذشته خبر داد.
غلامعلی نیک فهم به جا به جایی کالا توسط ۹ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون طی دو ماه گذشته از مرز آستارا اشاره کرد و افزود: این آمار بیانگر افزایش ۳۰ درصدی واردات از مرزهای استان بوده است.
نیک فهم با اشاره به ورود ۳۸ هزار و ۱۷۳ تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای از مرز آستارا که عمده آنها شامل عدس، جو و ذرت بوده است، گفت: در همین زمان هم ۱۸۶ هزار و ۱۳۷ تن کالا شامل میوه و تره بار و انواع کاشی از مرز آستارا صادر شده است.
وی از ترانزیت حدود ۱۰۴ هزار تن کالا از استان خبر داد و گفت: از این مقدار ۹۲ هزار و ۷۵۱ تن از مرز آستارا و ۱۲ هزار و ۵۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شد.
نیک فهم تصریح کرد: میزان ترانزیت ورودی کالا از مرزهای گیلان ۷۱ هزار و ۳۲ تن و به طور عمده آرد و گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ادامه داد: در این مدت ۳۳ هزار و ۷۷۵ تن کالا عمدتاً سیب زمینی و چای نیز از مرز آستارا به خارج از کشور ترانزیت شد که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.
نیک فهم بیان کرد: در دو ماه نخست سال ۹ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۷ دستگاه وارد مرز آستارا و ۱۱ هزار و ۸۳۳ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۹۱ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.
وی میانگین تردد روزانه کامیون از مرز آستارا طی این مدت را ۳۴۸ دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۵ شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.