کد خبر : 3589
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۴

بازارچه کسب و کار خانگی و تولیدات بانوان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم گشایش یافت

بازارچه کسب و کار خانگی و تولیدات بانوان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم گشایش یافت
بسیاری از کارگاه‌های مهارت پروری در کتابخانه‌ها برای بانوان برگزار می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک، بازارچه کسب و کار خانگی و تولیدات بانوان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم گشایش یافت.
به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، بازارچه کسب و کار خانگی و تولیدات بانوان با حضوریاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، زینب عزیزپور، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شفت؛ علی فیض بخش، معاون فرماندار شفت، حبیب رحمانی زاد، بخشدار مرکزی این شهرستان؛ سکینه سعادت، مسئول کتابخانه عمومی کلاشم و با استقلال چشمگیر بانوان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم واقع در بخس مرکزی این شهرستان برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این مراسم که با هدف معرفی و حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانگی توسط مجموعه کتابخانه های عمومی برگزار شد، به اهمیت مقوله آموزش و برگزاری دوره های توانمند سازی اعضای کتابخانه ها در این مراکز فرهنگی اشاره کرد و این مقوله را از دستاوردهای مهم این مجموعه دانست.
یاسر تقوی به برگزاری ده ها نمایشگاه کسب و کارهای خانگی در کتابخانه های متعدد استان گیلان در ماه های اخیر اشاره کرد و این مجموعه را حامی تولید کنندگان صنایع دستی و بستری آماده برای نمایش اقلام تولید شده بدست بانوان هنرمند گیلانی عنوان کرد.
تقوی همچنین با تشکر از مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان شفت در برگزاری این نمایشگاه خوب، از حمایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از هنرمندان، صاحبان مشاغل خانگی و مربیان آموزش این صنایع در قالب در اختیار گذاری فضای آموزشی در کتابخانه های استان خبر داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: توسعه کتابخانه‌ها و زیرساخت‌های کتابخانه ای با حمایت مسئولین می‌تواند به شکوفایی این فعالیت ها بیانجامد.
در این مراسم معاون فرماندار شفت ضمن گرامشداست هفته صنایع دستی گفت: اشتغال خانگی یکی از شیوه‌های موثر کسب و کار است که امروزه در بسیاری از کشورها به منبع مهمی برای درآمد خانواده‌ها تبدیل شده است. افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضای خانواده هم سطح درآمد خود را افزایش می‌دهند و هم به کار و حس رضایت از مفید بودن دست پیدا می‌کنند.
وی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند در حوزه مشاغل خانگی مسمر ثمر واقع شود، بحث آموزش و راه‌اندازی تولید اقلام صنایع دستی ذیل این کسب و کار است.
زینب عزیزپور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شفت در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی اظهارداشت: از آنجایی که کتابخانه های عمومی امروز یکی از مراکز فرهنگی، اجتماعی فعال و پاتوق های فرهنگی برای اهالی شهر و روستا هستند، بسیاری از کارگاه‌های مهارت پروری در کتابخانه‌ها برای بانوان برگزار می‌شود.
عزیز پور همچنین به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی و کارگاه های متعدد برای توانمند سازی اعضای کتابخانه های عمومی بویژه بانوان نیز اشاره کرد وگفت: این ویژه برنامه فرهنگی با هدف حمایت از صنایع دستی و ساخته های بانوان و کسب و کار خانگی برگزاری می شود.
در این مراسم غرفه های صنایع دستی، زنبیل بافی، نقاشی روی بوم، ترشی‌های خانگی، پرورش گل محصولات لبنی محلی، لاکو پزی، شیرینی پزی، حلوا پزی و نقطه کوبی آینه کاری و همچنین محصولات باغی از انواع سبزی های خشک و ترشیجات و مربا جات به نمایش گذاشته شده بود.
در پایان مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات با خریدهای خود از محصولات از تولید آنان حمایت کردند. اجرای برنامه های متنوع فرهنگی چون شاهنامه و شعر خوانی از دیگر محورهای این نمایشگاه در کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای کلاشم شهرستان شفت با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و دوستداران یار مهربان بود.
کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم به عنوان یکی از کتابخانه های فعال و پویای استان گیلان پیش از این نیز با برگزاری ده ها برنامه فرهنگی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.